2 צפייה בגלריה
סגן ש'
סגן ש'
"היה קשה מאוד נפשית לעבור את כל התהליך הארוך הזה". סגן ש'
(צילום: יואב זיתון)
היא הייתה חיילת צעירה, והוא קצין נשוי, מבוגר ממנה ביותר מ־20 שנה. זה לא הפריע לרב-סרן בועז אנקרי להטריד אותה מינית, לבצע בה מעשים מגונים ובסופו של דבר גם מעשה סדום. כך עולה מכתב האישום המתוקן והחמור יותר שהוגש השבוע נגד הקצין מפיקוד העורף, שהוחמר בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות". בטור מיוחד ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" מספרת סגן ש' על הכוח שאזרה על מנת להתייצב מולו, וקוראת לחיילות אחרות לא לפחד - ולהתלונן.
2 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
(מתוך פייסבוק)
"שמונה חודשים שירתי בפיקוד העורף תחת בועז אנקרי, כמפקד הישיר שלי. שמונה חודשים שבמהלכם חוויתי הטרדות מיניות באופן פיזי, מילולי, ובעיקר הטריד אותי באופן פסיכולוגי שקשה לפעמים להסביר. לאחר שמונה חודשים של סבל החלטתי לבסוף לגשת למצ"ח ולהתלונן. חשוב לי לציין שמה שדחף אותי בסופו של דבר לאזור אומץ ולהגיש את התלונה, היא העובדה שבמהלך השירות אצל אנקרי הכרתי מספר רב של בנות שהזדהו עם החוויות הקשות שעברתי. לאחר ששמעתי אותן, הבנתי שאני חייבת לעשות את זה כדי לשים לזה סוף, וכדי שלא תהיה אף חיילת נוספת שתעבור מה שעברנו. אלא שגם לאחר הגשת התלונה הרגשתי שהמערכת מזניחה אותי ואז החלטתי לפנות לתקשורת עם הסיפור שלי.
"גם פה לא הסתיים המאבק. במשך שישה דיונים נלחמנו כדי שבית המשפט יתיר לפרסם את שמו ואת תמונתו של אנקרי. היה קשה מאוד נפשית לעבור את כל התהליך הארוך הזה, אבל לא ויתרתי. ידעתי שזה מה שיגרום גם לבנות נוספות לזהות אותו ולהתלונן.

"אני מקווה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו, שאני ושאר המתלוננות לא נתאכזב. אני מאחלת להן להיות חזקות וגאות, לזכור שעשינו את הדבר הנכון"
"עכשיו סוף־סוף הוגש נגדו כתב אישום ואני יכולה לחזור לנשום. משתמשים הרבה בביטוי: ירדה לי אבן מהלב. אני מרגישה כאילו במשך שנה שכב לי הר על הלב שירד ממנו רק עכשיו. למרות כל הקושי הנפשי וההשלכות של מה שעברתי וסוחבת איתי עד היום, כל הזמן אמרתי לעצמי שאני צריכה לסמוך על מערכת המשפט, לסמוך על השופטים שיעשו את הדבר הנכון.
"אחרי שנחשפתי לעבירות הנוספות שלו בכתב האישום נותרתי המומה, לא הצלחתי לעצור את הדמעות. תחושת הגועל והכעס, לגלות מה שהוא עשה לחיילת מסכנה שהיא חצי מגילו! למרות שידעתי על חלק מהדברים, לקרוא את זה כתוב על דף, שחור על גבי לבן, הפך את הכל למוחשי ונורא. אני מאמינה שאין מי שקורא את מה שהבנאדם הזה עשה ונשאר אדיש. הוא הרס חיים של נשים צעירות.

"אחרי שנחשפתי לעבירות הנוספות שלו בכתב האישום נותרתי המומה, לא הצלחתי לעצור את הדמעות. תחושת הגועל והכעס, לגלות מה שהוא עשה לחיילת מסכנה שהיא חצי מגילו!"
"כרגע נשאר רק לחכות ולראות איזה עונש הוא יקבל, וגם עכשיו אני רוצה להמשיך ולסמוך על מערכת המשפט. לקוות שייתנו לו את גזר הדין שבאמת מגיע לו, שאני ושאר המתלוננות לא נתאכזב. אני רק מאחלת לכולן להיות חזקות, להיות גאות, לזכור שתמיד בחיים צריך לעשות את הדבר הנכון, ואין ספק שזה היה הדבר הנכון!
"אני רוצה גם להעביר מסר לחיילות וחיילים – אתם חלק ממערכת מאתגרת ואינטנסיבית, אבל בבקשה אל תשכחו שהגוף שלכם והנפש שלכם הם ערך עליון ולאף אחד אסור לפגוע בו. ואם מישהו/ מישהי פגע בכם – לכו להתלונן. יש לכם נציגי יוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר) ביחידה שיעזרו לכם, וגם במצ"ח יש חיילים וחיילות מקסימות שעושים עבודה נהדרת ורגישה. תזכרו שאתם לא לבד, גם אם אתם מרגישים שכן – אתם לא! ואם מישהו מתקשה להתלונן, צרו איתי קשר דרך מערכת העיתון ואני אעשה כל מה שביכולתי כדי לעזור.
"תודה רבה גם לעו"ד עידן דביר שליווה אותי מהדיון הראשון בצורה הכי רגישה ותומכת".