2 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
(צילום מתוך פייסבוק)
היא הייתה חיילת צעירה, והוא קצין נשוי המבוגר ממנה ביותר מ-20 שנה - אך העובדות האלה לא הפריעו לרב-סרן בועז אנקרי להטריד אותה מינית, לבצע בה מעשים מגונים ובסופו של דבר גם מעשה סדום. כך עולה מכתב האישום שהוגש בימים האחרונים נגד הקצין מפיקוד העורף, שהוחמר בעקבות חשיפת ynet.
הפרקליטות הצבאית הגישה לבית הדין הצבאי ביפו כתב אישום נגד רב-סרן (במיל') אנקרי, הכולל 21 סעיפים של עבירות מין ומשתרע על פני 21 עמודים. העבירות כוללות מעשה סדום, בעילה אסורה תוך ניצול יחסי מרות, תשעה סעיפים של מעשה מגונה ותשעה סעיפים של הטרדה מינית. המעשים בוצעו לכאורה בחיילת בדרגת רב-טוראי, ובשתי קצינות.

כבר בחודש פברואר הוחלט להגיש כתב אישום נגד אנקרי בכפוף לשימוע בגין מעשים מגונים והטרדה מינית של קצינה בדרגת סגן. אולם בחצי השנה האחרונה ניגשו למצ"ח לפחות שתי מתלוננות נוספות ששירתו תחתיו והעידו גם אותן הוא תקף מינית. זאת לאחר שבית הדין הצבאי נעתר לבקשת ynet לפרסם את שמו ותמונתו.
עיקר כתב האישום עוסק במעשים שביצע אנקרי לפני כשלוש שנים כששירת כראש מדור במחלקת הרפואה של פיקוד העורף, כלפי חיילת בדרגת רב-טוראי. מתואר בו כיצד ניסה הקצין המבוגר שוב ושוב, במשך חודשים, לתקוף מינית את החיילת הצעירה - ולפעמים גם הצליח.
תחילה נהג אנקרי, לפי כתב האישום, להעיר לחיילת הצעירה כמה היא "יפה וסקסית" ולחש באוזנה: "את מטריפה אותי". כאשר ישבה במשרדו ביקש ממנה שתשב בתנוחה מסוימת שמצאה חן בעיניו, ואף אחז ברגלה כדי להניחה על רגלה האחרת. בחלוף כמה שבועות החל הקצין לגעת מדי פעם בישבנה של החיילת ולחבק אותה, לנשקה בצוואר, במשרדו בבסיס, תוך שהוא בקיש ממנה להגיד לו משפטים מיניים.

אך אנקרי לא הסתפק בכך ועם הזמן הסלים את מעשיו. לפי כתב האישום בתחילת 2019 הציע לחיילת חופשות תמורת שיח ומגע מיני, שיהיו "בקצב שלה", כלשונו. הוא אף הציע לה ביטול תורנויות בבסיס והקלות אחרות. כאשר "העזה" לקבוע תור אצל רופא צבאי ללא אישורו, הוא נזף בה ואמר: "נראה לך שהייתי מאשר לך ללכת לרופא כך כשאנחנו לא בטוב?".
רס"ן אנקרי גם דרש מהרב"טית לכאורה שתספר לו על חיי המין שלה ואף הציע לה להצטרף ליחסי מין שהוא מקיים עם צעירה שאיננה אשתו, במהלך שעות העבודה. כאשר סירבה ניסה הקצין לפתות אותה ביום חופש על חשבון המערכת תמורת הסכמתה. בהמשך הציע לה להצטרף גם למפגשי מין קבוצתיים בתמורה לחופשות מהצבא. "את תהיי החיילת המצטיינת שלי", אמר לה.
החיילת לקחה את יום החופש, אך לא הגיעה למפגש המיני. למחרת כעס עליה אנקרי והראה לה תמונות של גברים וביקש ממנה לבחור אחד מהם לטובת יחסי מין. הוא גם שלח לה תמונות שלו מאונן בשירותים בבסיס. הוא גם התפשט במשרד מול החיילת, אונן מולה ודרש ממנה לגעת בו.
2 צפייה בגלריה
רס"ן בועז אנקרי
רס"ן בועז אנקרי
ניסה למנוע את פרסום שמו ותמונתו. רס"ן אנקרי
(מתוך פייסבוק)
כמה פעמים הוא הסיע את החיילת למקום עבודתה אחרי שעות השירות בבסיס, וניצל את ההזדמנות כדי לעצור את הרכב ולבצע בה מעשים מגונים חרף סירובה. באחת הפעמים הללו ביצע בה מעשה סדום. בפעם אחרת קיים איתה יחסי מין שהוגדרו בכתב האישום "בעילה אסורה בהסכמה". עוד הוזכר בכתב האישום כי נהג לגעת בה עם איבר מינו בלילות שבהן נאצלה לישון על רצפת המשרד בעת תורנויות. באחת הפעמים דרש ממנה: "תגידי לי שאת החיילת שלי, הזונה שלי".
כתב האישום מגולל גם את ההטרדות המיניות שנקט כלפי הקצינה ש', אשר הייתה המתלוננת הראשונה נגד אנקרי. מתואר כי הוא כינה אותה בכינויים סקסיסטיים ודרש לקבל מידע על חיי המין שלה. ש' התראיינה ל-ynet בפברואר וסיפרה: "הוא נישק אותי בעורף בלי שיש לי איך לזוז. זאת הייתה התעללות מינית-פסיכולוגית, לא תקיפה חד פעמית". לכתב האישום נוספו גם הטרדות מיניות סדרתיות של רס"ן אנקרי כלפי קצינה בדרגת סרן ששירתה תחתיו במילואים, וגם הן כללו הפצרות מיניות ודרישות לשוחח עם חיי המין שלה.
אחרי ההחלטה בתחילת השנה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע כפר אנקרי באישומים וניהל מאבק משפטי במאמץ לבטל את כתב האישם המקורי או לבטלו. במקביל הוא גם דרש לאסור לפרסם את זהותו. בחודש אפריל, בתום מאבק משפטי ממושך נעתרה המשנה לנשיאת בית הדין לערעורים בקריה, תת-אלוף אורלי מרקמן, לבקשת ynet והתירה לפרסם את זהות הקצין.
את ynet ייצג עורך הדין פז ליבליך ממשרד ליבליך-מוזר-גליק ובהמשך הצטרפה לבקשה, באמצעות עו"ד עידן דביר, גם סגן ש', ששירתה תחת אנקרי במיפקדת פיקוד העורף ברמלה והייתה המתלוננת הראשונה נגדו. השופטת קבעה כי לפרסום זהות הקצין יש חשיבות גם באשר לאפשרות של עידוד נפגעות נוספות להתלונן - וכך אכן קרה בחודשים האחרונים.
עורכי הדין אל"מ (במיל') אשר הלפרין וסרן אמיר גונמן מהסניגוריה הצבאית מסר בשמו של בועז אנקרי: "כתב האישום מציג תמונת מציאות מסולפת. בכוונתו של מרשנו לנהל הליך משפטי שבמסגרתו יובאו בפירוט כל טענותיו ביחס למפורט בכתב האישום. בשל הרצון להימנע מפגיעה בפרטיות כל המעורבים לא נתייחס לעובדות בתקשורת, אלא בבית הדין הצבאי, שבו יתנהל המשפט. מן הראוי להמתין לפסיקתו של בית המשפט ולהימנע מחריצת דין מוקדמת".
מדובר צה"ל נמסר: "כנגד הקצין הוגש כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות מין, וביניהן בעילה אסורה, מעשים מגונים, הטרדה מינית ועבירות נוספות. לפי כתב האישום, הקצין ביצע את העבירות כלפי חיילת ושתי קצינות ששירתו תחת פיקודו. עם פתיחת החקירה הקצין הושעה מתפקידו, ובחודש אפריל האחרון שוחרר מצה"ל. נפגעות העבירה מלוות על ידי התביעה הצבאית וגורמי יוהל"ם. צה"ל רואה בחומרה כל עבירה על רקע מיני וינקוט יד קשה כנגד כל חייל ומשרת קבע שיהיו מעורבים בעבירות אלה".