פחות מחודש אחרי ניסיון החיסול שבו נפצע באורח בינוני, המועמד לראשות עיריית נצרת מוסעב דוכאן החליט לפרוש מהמרוץ בבחירות המקומיות. כך אמרו היום (שבת) גורמים פוליטיים המעורים במקרה. את ההחלטה לפרוש קיבל כאמור בעקבות הירי שבוצע לעברו בסוף החודש שעבר, ירי שממנו נפצעו גם אחיו וקרוב משפחתם באורח קל. חודש לפני אותו ירי, אש נפתחה גם לעבר ביתו, במקרה שבו נגרם רק נזק.
1 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
דוכאן, וזירת הירי בנצרת בחודש שעבר
"דוכאן הוא אדם מוכשר ויש לו את כל היכולות להוביל את נצרת למקום הכי טוב – אבל לצערנו היורים מאיימים את חייו", אמרו הגורמים. "אפשר להבין את הסכנה החמורה שככל הנראה גרמה לו לא להמשיך דרך הזו". הם הוסיפו: "הירי לעבר דוכאן חצה את כל הקווים האדומים. זה מראה עד כמה העבריינים מעורבים בבחירות ומנסים לחסל את מי שיתנגד להם. עצם העובדה שהמשטרה לא מצליחה להילחם בפשיעה והרציחות בחברה הערבית, זה גורם להמון אנשים לוותר על דברים שהם תכננו בחיים, בגלל האיומים".
פרישתו של דוכאן מהמרוץ מגיעה דווקא כשבוע אחרי שהמשטרה הודיעה על מעצרם שלושה חשודים בירי לעברו. בחקירת המקרה מעורב גם שב"כ, כנראה בשל העובדה שמדובר בירי לעבר מועמד בבחירות המקומיות, ובתיעוד שהופץ מרגע המעצר של החשודים נראים גם אנשי שב"כ, לצד שוטרים עם נשקים שלופים. השלושה נעצרו בדירת מסתור, ואחד החשודים הופתע במיטתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אז את השב"כ והמשטרה "על עוד פעולה מוצלחת שהביאה למעצרם של חשודים באירוע הירי החמור בנצרת. אנחנו נחושים להמשיך להילחם ולנצח את ארגוני הפשיעה בחברה הערבית". מאז אבל נמשכו מקרי הירי והאלימות שמשתוללת במגזר הערבי, ורק ביום חמישי האחרון נפצעה באורח אנוש צעירה בת 25, שנורתה ברכבה מטווח אפס ליד אום אל פחם. היא נורתה חמישה ימים לאחר שרעולי פנים ירו באימה בביתה בעיר ופצעו גם אותה אנושות, וחודשים לאחר שאביה מוחמד ג'עו נרצח. מתחילת השנה נרצחו כבר 176 בני אדם בחברה הערבית, יותר מכל שנה אחרת בתולדות המדינה.