7 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
דוכאן וזירת הירי בנצרת
שלושה גברים נפצעו הערב (יום ב') באירוע ירי בנצרת, ומצבם מוגדר קל או בינוני. בין הפצועים גם מוסעב דוכאן, מועמד לראשות העירייה בבחירות המקומיות בשנות ה-40 לחייו. תחילה הוגדר מצבו קל-בינוני, אבל בהמשך פונה לבית החולים רמב"ם בעקבות דימום ומצבו כעת מוגדר בינוני.
שלושת הפצועים שהו בסוכת אבלים בשכונת מגוריהם בנצרת, ונורו לאחר שעזבו את המקום, בקרבת בתיהם. האחרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים האיטלקי בעיר. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים בירי ובחקירת נסיבות המקרה. נבדק חשד לרקע פוליטי.
7 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
רק לפני כחודש ירו לעבר ביתו של מוסעב, בתקרית שבה לא היו נפגעים. הוא גם השתתף לאחרונה במפגש נגד האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה רק לפני כשבוע את חייהם של גאזי סעב (53), מועמד לראשות מועצת אבו סנאן שבגליל, ושל מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע (60). "חייבים לצאת להפגנה ולמאבק נגד האלימות והרצח, ולא להעביר את זה בשתיקה", אמר דוכאן במפגש, "צריכים להיות חזקים ולא להרים ידיים. לא מספיק רק לדבר ולנאום. המאבק יכול לספק לנו ביטחון אישי".
בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי לפחות 25 נבחרי ציבור ערבים מוגדרים על ידי המשטרה כמאוימים ומקבלים אבטחה ברמות שונות. בסוף השבוע הודיעו בלשכתו של יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, כי גם הוא קיבל איומים מארגוני פשיעה.
7 צפייה בגלריה
זירת הירי לעבר ביתו של  מוסעב דוכאן לפני כחודש בנצרת
זירת הירי לעבר ביתו של  מוסעב דוכאן לפני כחודש בנצרת
הירי לעבר ביתו של דוכאן, לפני כחודש
ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לירי הערב, ומסר: "העובדה שהמועמדים לרשויות המקומיות בחברה הערבית הפכו למטרות ואינם יכולים להסתובב בביטחון היא כישלון של הממשלה. הערב שוב ירי ואנשים פצועים, אני מאחל להחלמתם ולהחזרת תחושת הביטחון בערים".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף: "עוד ערב קשה. ילדים לא מרגישים בטוח לצעוד ברחובות, מועמדים בבחירות מאוימים והפשע משתולל בכל מקום. במדינה מתוקנת, עם ראש ממשלה שמנהל את האירוע, השר האחראי על הכישלון הזה כבר היה מסיים את תפקידו. אבל נתניהו, שתלוי בקיצוניים, בוחר לאפשר להפקרות להימשך. הוא האחראי".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ציין - מבלי להתייחס לירי עצמו, ובזמן שנסיבות התקרית טרם ברורות - כי "ההשתלטות של גורמי הפשע המאורגן על עוד ועוד רשויות במגזר הערבי כדי לסחוט את תקציבי המדינה המועברים להן הפכה למכת מדינה שעלינו למגר בכל דרך למען אזרחי ישראל כולם. בכל מה שנוגע לתקציבים שבאחריותי, אני נחוש לשים לזה סוף - וקורא לכולם לשתף פעולה ולפעול יחדיו כדי לשים סוף לפשיעה ולפרוטקשן".
7 צפייה בגלריה
מפגש נגד אלימות בנצרת בהשתתפות  מוסעב דוכאן לפני כחודש
מפגש נגד אלימות בנצרת בהשתתפות  מוסעב דוכאן לפני כחודש
המפגש בהשתתפותו של דוכאן, לפני כחודש
7 צפייה בגלריה
 עבד אלרחמן קשוע גאזי סעב
 עבד אלרחמן קשוע גאזי סעב
עבד אלרחמן קשוע וגאזי סעב
על-פי נתוני המשטרה, 80% מקורבנות כלל מעשי הרצח הם מחברה הערבית, אף שהיא מהווה כ-20% מהאוכלוסייה הכללית. בסך הכול, מתחילת השנה הוזעקה המשטרה ל-179 זירות רצח ברחבי הארץ, מתוכן 135 שהשתייכו לחברה הערבית. ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, עלה מספר קורבנות האלימות בחברה הערבית פי 2.5 ועומד על 160.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לפשיעה בחברה הערבית, ואמר בישיבת הממשלה כי נשקלת האפשרות לנקוט במעצרים מנהליים: "מדובר במכת מדינה. אזרחי ישראל - יהודים וערבים - ראויים לחיות בביטחון ולא תחת משטר אימה וטרור. נשקול יד קשה, כולל מעצרים מנהליים, כדי לבלום את מעשי הרצח".
מורן אזולאי השתתפה בהכנת הכתבה.