חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר ותושב קיבוץ בארי, אמר הבוקר (חמישי) ל-ynet Live כי "תפקיד הממשלה הוא לחסל את הטרור ברצועת עזה. כשהם יורים עלינו צריך לתת להם בראש. אותנו מעניין רק דבר אחד - שלא יהיה שם נשק ולא טילים. שום דבר".

לדבריו, אי אפשר לדעת כמה זמן צריך בשביל לשקם את האמון בממשלה. "אף פעם לא עברנו משבר כזה, אנחנו נחיה עם השריטה הזאת אבל אנחנו נחזור", אמר. "ניקח את השממה ששרפו לנו ונקים אותה מחדש. אנחנו נלחמים עד התלם האחרון, ובסופו של דבר יתעשתו בממשלה ויבינו שאם הרצועה הזאת של הנגב המערבי תיפול - השלב הבא זה נתיבות, אופקים, באר שבע ומדינת ישראל".
הוא ציין כי "ממשלת ישראל לא מבינה מה זו קהילה. הם אומרים 'שמנו את הפליטים בדירות', אבל המועצה היא קהילה, היא משפחה. הסיפור הקשה הוא לשמר אותה. ה'ביחד' הוא הכוח, הוא האנרגיה שלנו. צריך לשמר אותו, אם יפרקו את המרקם הזה - הלכנו".
הכותרת
בעד חמאס, נגד ארה"ב: האינטרס של רוסיה במלחמה
30:15
1 צפייה בגלריה
חיים ילין
חיים ילין
"נלחמים עד התלם האחרון, שתהיה תחושה שיש לאן לחזור". ילין
(צילום: הרצל יוסף)
"אנחנו נלחמים כדי שהעוגנים שלנו ימשיכו לצמוח, כדי שתהיה חקלאות ותהיה תחושה שיש לאן לחזור. זה תהליך קשה וזה לא יהיה ביום אחד, זה קורה לאט ולוקח הרבה מאוד זמן. כאן גם נכנסת החברה האזרחית. היא מופת. אנשים עזבו את העבודה אפילו בלי שקראו להם ובאו להיות איתנו. עובדים סוציאליים, פסיכולוגים. הם באו לטפל בנפש של האנשים שנפגעו. משרד הרווחה נכנס רק עכשיו, באיחור. אני גאה להיות שייך לחברה האזרחית, אין לי מילים".
ילין הוסיף כי "הממשלה לא צריכה לחבק אותנו, היא צריכה קודם כל לבקש סליחה. היינו שם 12 שעות, ישבנו בתוך הממ"ד ושאלנו 'איפה צה"ל?'. חיילים שפינו אותנו הגיעו אלינו לבקש סליחה שלא הגיעו בזמן. חיילים נהרגו כדי להציל אותנו, והסליחה הזאת הדהדה. מנהיגות זה גם לבקש סליחה, אבל כשאנשים לא מודים בטעות שלהם ייקח זמן להחזיר את האמון".
הוא אמר כי שב עם זק"א לבארי אתמול: "מה שאנחנו ראינו ומה שהחיילים ראו, זה לעולם לא יימחק. אי אפשר למחוק את זה, אנחנו ניקח את התמונות האלה עד הקבר ואני מקווה מאוד ששם נצליח לשכוח את זה גם".