סדקים בקואליציה רגע לפני ההצבעה על התקציב? יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מותח ביקורת מרומזת על ההחלטה לבנות בהתנחלויות: בפתח ישיבת הסיעה היום (ב') אמר לפיד כי ביקש ש"בפעם הבאה אהיה בחדר בזמן החלטה בנושאים כאלה". יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה את ההחלטה של שר הביטחון גנץ להכריז על ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור ואמרה שהיא "גרמה לנזק גדול לישראל". בכחול לבן תקפו את מיכאלי בחזרה: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור". יו"ר הליכוד בנימין נתניהו תקף את ראש הממשלה בנט ואמר כי הוא "מעביר סכומי עתק לתנועה האסלאמית כדי לשמור על הישרדותו הפוליטית".ynet העביר את ישיבות הסיעה בשידור חי.
"התקציב יעבור", הבטיח לפיד בפתח דבריו. "הקואליציה עובדת. חלק גדול מהקשיים זה כי אנחנו מתעקשים לטפל בדברים שלא טיפלו בהם עשר שנים. כשאתה מטפל בדברים, יהיו ויכוחים. יהיו אינטרסים מנוגדים. הדרך היחידה להימנע מוויכוחים זה לא לעשות כלום. יש מחיר לעשייה, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו". לפיד גם אמר כי ישנו מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית - במקום אלעזר שטרן שהודיע על פרישה מהמירוץ - אך לא חשף מיהו המועמד.

7 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ובני גנץ
מרב מיכאלי ובני גנץ
מרב מיכאלי ובני גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
7 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה יש עתיד
ישיבת סיעה יש עתיד
"זו ממשלה פטריוטית". לפיד בישיבת הסיעה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
שלט מכירה של פרוייקט ליד אריאל
שלט מכירה של פרוייקט ליד אריאל
"הממשלה קבעה: בלי התנחלויות חדשות". בנייה ביישוב ברוכין
(צילום: AP)
"זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה, זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה החליפי בהקשר דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט. "זו ממשלה פטריוטית, ופטריוטים לא בורחים מבעיות, הם מטפלים בהן".
יממה לאחר שהשר זאב אלקין הודיע על שיווק יותר מ-1,300 יחידות דיור ביהודה ושומרון, נשאל לפיד אם הוא תומך בכך וענה: "כשהממשלה הזו הוקמה היא קבעה עיקרון - בלי התנחלויות חדשות, יהיה גידול טבעי, אנשים נולדים צריכים לחיות איפשהו. טיפלתי בזה בכך שבפעמים הבאות שיהיה דיון על בנייה אני אהיה ביחד עם שר הביטחון שזה בתחום אחריותו ועם ראש הממשלה כדי לוודא שהדברים נשמרים כפי שההסכמים נכתבו. אני חושב שצריך להרחיב טיפה את המעגל ולוודא שעובדים על פי ההסכמים שיש בין כולנו".
על השאלה למי התכוון בשבוע שעבר במליאה כשאמר שיש בכנסת צאצאים של יגאל עמיר. ענה לפיד: "מי שהשתתף אמש באזכרה של כהנא יודע". על השאלה האם הוא חושש שאיילת שקד לא תאפשר את העברת השלטון אליו בהתאם לסיכום על רוטציה, השיב יו"ר יש עתיד: "אני לא חושש מהאמינות של השותפים שלי".
7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו תקף בישיבת הסיעה את ראש הממשלה בנט ואמר כי הוא "עושה הכל כדי להישאר ראש ממשלה ייצוגי על מנת לאפשר עוד שנתיים ללפיד להיכנס לכס ראש הממשלה", אמר נתניהו, שאף תקף את איילת שקד. "ראינו אתמול את הבליץ הכאילו היסטרי של איילת שקד. איזו הצגה. איילת המתייסרת שתמיד מתמסרת בסוף לשמאל. הם חושבים שהם יכולים להמשיך לדבר ימין וללכת עם השמאל, זה לא עובד על אף אחד. זה לא עובד על הבוחרים שלהם ואפילו לא עובד על חלק מהאנשים בסיעה שלהם".
"בנט מעביר סכומי עתק לתנועה האסלאמית כדי לשמור על הישרדותו הפוליטית", אמר ראש הממשלה לעבר. לא סתם רע״ם קראו לתוכנית הזו 'נאהדה', שם שהוא מותג עולמי של האחים המוסלמים. לזה יש כסף, לא לחיילים, לא לרופאים ולא להורדת מסים".
7 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה העבודה
ישיבת סיעה העבודה
ביקורת קשה על גנץ. מיכאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה בחריפות בישיבת סיעתה את ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, מהלך שגרר תגובה אמריקנית. "מדינת ישראל מתנודדת עם ההכרזה על שישה ארגונים כארגוני טרור. ההכרזה גרמה לנזק גדול שעלול לפגוע באינטרסים של ישראל וזה לא אמור היה לקרות. זה צריך להיות עם הכנה ראויה כדי שהאינטרסים לא ייפגעו". לדבריה, "אני אשוחח עם ראש השב"כ להבין איך יכול להיות שאנחנו במצב הלא נוח שישראל נמצאת בו, אך בעיקר צר לי שאת השיחה הזאת אני צריכה לעשות אחרי ההכרזה וזה לא נעשה לפני, כמו שצריך היה לעשות". בכחול לבן לא נשארו חייבים לדברי מיכאלי ומסרו: "אנחנו מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס בישיבת הסיעה לאלימות המשתוללת במגזר הערבי. "אחרי שנים ארוכות של הזנחה שהביאו להידרדרות חמורה בביטחון הפנים ובמשילות, כל המערכות מתכווננות למאבק משותף ונחוש בפשיעה החמורה. הגענו היום להסכמה שכוללת את כל סיעות הקואליציה על נוסח התיקון בנוגע להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה, נחוקק הוראת שעה של שנה וחצי כדי שאפשר יהיה לבחון את הדברים, ואביא עוד חוקים רבים בהמשך".
7 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס שנתיים לפטירתו של מאיר שמגר
גדעון סער בכנס שנתיים לפטירתו של מאיר שמגר
שר המשפטים סער
(צילום: מוטי קמחי)
סער נשאל על הצעת החוק שלו שמונעת ממועמד שיש לו כתב אישום להרכיב ממשלה. "בהחלט היה עדיף שהייתה נורמה של דוגמה אישית ומנהיגים היו מקבלים החלטות על כך שהם אינם יכולים להמשיך לכהן עם כתב אישום פלילי חמור. ראינו עכשיו באוסטריה, כשרק נפתחה חקירה והקנצלר התפטר. בהחלט עדיף שהדברים האלה יהיו חלק מנורמות תקינות".
לדבריו, "אני חושב שזה דבר יסודי, שבניגוד לכל התעמולה, הרוב המכריע של אזרחי ישראל רואים כמצב דברים תקין שראש ממשלה לא יכהן עם כתב אישום, במקומות מסוימים זה הפך לאידאולוגיה, איך אפשר להיות ראש ממשלה בלי כתב אישום חמור, זה ממש תנאי סף כבר הרי. אנחנו באנו בשביל לשנות את הדברים הללו".
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי זאת "הממשלה האנטי-ציונית הראשונה בישראל", ותקף גם הוא את שרת הפנים איילת שקד. "לצערי הרב שקד היא שותפה בכירה שמתחזקת את הממשלה. אני לא קונה דו-פרצופיות בדיבורים בזמן שהיא מוכרת את המדינה במעשים. שקד הוכיחה שהיא כבר עמוק בשמאל. הממשלה הזאת טובה מבחינה, ממשלה שנשענת על תומכי טרור ומחזקת את האחיזה וההתיישבות הערבית בישראל על חשבון היהודית, כי עבאס דורש ואם הוא לא יקבל תיפול הממשלה והקריירה הפוליטית שלה תקרוס".