ארגון טרור מצרי, שלא היה מוכר עד היום, פרסם הערב (יום ד') סרטון מזעזע שלטענתו מתעד את רצח איש העסקים הישראלי זיו קיפר ז"ל באלכסנדריה אתמול - והתיעוד מאשש למעשה את החשד שמדובר בפיגוע טרור לאומני. בסרטון הקשה, שאותו לא נפרסם, נראה אדם חמוש באקדח מתקרב לרכב שבו יושב כביכול קיפר ויורה בו חמש יריות. ברקע נשמע, כנראה בקול שצורף בעריכה, אדם כלשהו אומר בעברית "שלום" ומוסיף בערבית "מילדי עזה". לסרטון צורף גם כיתוב בערבית ובו נכתב מסר זהה: "שלום, מילדי עזה".
3 צפייה בגלריה
זיו קיפר
זיו קיפר
זיו קיפר שנרצח באלכסנדריה
3 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח של זיו קיפר
תיעוד הרצח של זיו קיפר
מתוך התיעוד הקשה
הארגון שפרסם את התיעוד קיבל אחריות על הרצח כבר אמש, וטען אז שאנשיו רצחו "סוכן ישראלי". מדובר בהתארגנות חדשה וקיקיונית, שמכנה עצמה "חלוצי השחרור - קבוצת השהיד מוחמד סלאח" - השוטר המצרי שביצע ביוני אשתקד את הפיגוע בגבול מצרים שבו נהרגו שלושה חיילים. בהודעה אתמול של ארגון הטרור נכתב עוד כי "העם המצרי לעולם לא יבגוד בפלסטין".
למרות התיעוד וההודעה של ארגון הטרור, במצרים מתעקשים באופן רשמי שמדובר בשוד על רקע פלילי. בישראל מקיימים הידברות עם הרשויות המצריות בנוגע לחקירה - אך מעריכים בכל אופן שמדובר בפיגוע לאומני, ובוחנים גם את אמינות הסרטון - שאם הוא אמין שולל כמובן את הטענה המצרית בנוגע לשוד. המצרים טוענים בנוסף כי מבחינתם קיפר ז"ל לא היה אזרח ישראלי, אלא קנדי, שכן הוא נכנס למדינה עם דרכון של קנדה. עם זאת, קיפר החזיק גם באזרחות ישראלית, גם בקנדית וגם באזרחות אוקראינית.
קיפר היה כבן 65 במותו, והותיר אחריו אישה ובת. הוא אזרח ישראלי שגר באלכסנדריה, ומאחר שלא חי כבר כמה שנים בארץ איבד את התושבות שלו. על כן, המדינה לא מימנה את הבאת גופתו לארץ, שתועבר מחר לישראל באופן יבשתי; לשם כך חבריו התארגנו ואספו תרומות, וגם אשתו ובתו יגיעו לארץ. כמו כן, לקיפר ילדים מנישואים קודמים שלא חיים בארץ.
קיפר היה בעליה של חברה ליצוא פירות וירקות, קפואים וטריים. אחרי 7 באוקטובר הוא הרבה לפרסם פוסטים שונים בחשבון הפייסבוק שלו ולא הסתיר את העובדה שהוא גם ישראלי. עובדיו בחברה ידעו שהוא ישראלי. כמו כן, בחגי תשרי פעילי חב"ד שהגיעו לאלכסנדריה נפגשו איתו והוא הניח איתם תפילין וסייע להם.
אוקסנה קיפר, אשתו של זיו, אמרה היום בראיון לתכנית "בחצי היום" בכאן כי בעלה לא נשדד, וכי רק עשה עסקים במצרים. כשנשאלה אם היא פוחדת השיבה: "מצד אחד אני לא יהודייה ולא ישראלית, אבל מצד שני אני אשתו של ישראלי, אז יכול להיות שעל הרקע הזה ירצו לפגוע בי. בכל אופן אין לי כוונה להשאר במצרים". היא הוסיפה שאם תחליט לחיות בישראל, היכן שבעלה ייקבר, היא תצטרך סיוע מהמדינה מכיוון שהיא לא דוברת עברית ואין לה תעסוקה.