1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפת מסכות של המשטרה בגרנד קניון בחיפה
מבצע אכיפת מסכות של המשטרה בגרנד קניון בחיפה
ארכיון. אכיפה משטרתית של עטיית מסכות במרחב הציבורי
(צילום: שמיר אלבז)
בדיון שקיים היום (ב') הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט את השר לביטחון פנים עמר בר-לב ואת המפכ"ל קובי שבתאי להגביר את אכיפת מגבלות הקורונה בשמונת השבועות הקרובים, כולל על חשבון משימות אחרות, כדי לסייע בניסיון למנוע מישראל להיכנס לסגר קורונה רביעי.
מנתונים שנמסרו בדיון עולה אתמול נרשמו 318 קנסות על אי-עטיית מסכה, לעומת 89 בשבת, ו-74 קנסות על הפרת בידוד לעומת 47. כמו כן, ביום רביעי שעבר החלה המשטרה שעבר להפעיל את הפיילוט של אפליקציית ה"הסכמון", המאפשרת פיקוח אלקטרוני על הנכנסים לארץ: ביום הראשון נענו 35% מהמסרונים ששלחה המשטרה לאתר מבודדים, מול 65% שלא ענו. למחרת עלתה ההיענות ל-45%.

השר בר לב חזר ואמר בדיון שאופציית הסגר נמצאת על השולחן אף שאפשר למנוע אותה: "צריך להגיד את האמת לציבור. ברגע שאתה מהסס, בסוף אם חס וחלילה זה יבוא נפסיד פעמיים. גם פעם אחת על זה שיש סגר ופעם שנייה שלא התרענו. זה תלוי בעיקר בשני דברים: המסכות והחיסונים של בני 60 ומעלה".
לשאלה אם סגר יהווה כישלון של הממשלה ענה: "יש דברים שלא תלויים בנו. ראש הממשלה משקיע שעות כל יום בעניין הזה".
בישיבות הקבינט והממשלה מוביל השר בר לב קו מחמיר בהשוואה לשאר השרים, והוא היה מהראשונים לדרוש הכנסת תו ירוק. הוא גם התנגד להחרגת בתי הכנסת מהתו הירוק עד 50 איש. "כל עניין חופש הדת הוא תירוץ", אמר. "למה רק 50? למה לא להחריג 100? אנחנו במצב של מגיפה וחייבים לשמור על המתווה הזה".
בנושא נסיעת החסידים לאומן שבאוקראינה בראש השנה אמר בר לב כי לדעתו יהיו מגבלות על טיסות החסידים, אך הנושא הועבר לטיפולו של שר הדתות שצריך להגיש המלצה לממשלה: "מדובר במאות אנשים שטסים במטוסים צפופים ונמצאים שם כמה ימים. זה מסוכן".
לגבי הקושי באכיפה במגזרים מסוימים אמר בר לב כי קשה יותר לאכוף במגזר הערבי ובאופן יחסי גם במגזר החרדי: "אם באים שני שוטרים לאכוף בבת ים – לוקח להם פחות משעה כל התהליך. ברגע שצריך לאכוף ביישוב ערבי – זה סיפור של חצי יום למצוא את המקום, ולא תמיד האוכלוסייה משתפת פעולה".