2 צפייה בגלריה
הפגנת המבודדים במלונית במלון גראנד קורט בירושלים
הפגנת המבודדים במלונית במלון גראנד קורט בירושלים
מלונית בידוד
(צילום: שלו שלום)
קבינט הקורונה אישר בצהריים (יום א') את הארכת חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה ב-72 שעות נוספות - עד יום שישי 5 במרץ בשעה 12:00 בצהריים.
בשבוע שעבר פנתה הממשלה בבקשה להאריך את חובת הבידוד במלוניות עד 9 במרץ, אך נתקלה בסירוב של יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר שהתיר זאת רק עד מחרתיים, יום שלישי, ודרש שיוצגו חלופות למלוניות.
הממשלה החליטה לפנות בבקשה לקבינט הקורונה, על מנת שהשרים יאשרו להאריך את חובת הבידוד במלוניות בשלושה ימים נוספים. "מכיוון שהנושא דורש דיון מעמיק ומחשבה נוספת לגבי ההמשך, יאשרו כעת את הארכת התקנות ב-72 שעות בלבד", נמסר לשרים לפני ההצבעה.
בתוך כך, ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה במשרד הבריאות שבה הוחלט כי הטיסה הראשונה שתשתתף בפיילוט הצמידים האלקטרוניים לצורך איכון הבידוד תהיה טיסת ארקיע 232 מפרנקפורט שבגרמניה, טיסה שאמורה לנחות בארץ מחר בשעה 16:35. בנוסף הוחלט כי בניגוד לכוונה הראשונית, הצמיד יוצע להם כחלופה לבידוד בנמל התעופה במקום במלונית לאחר קבלת תוצאה שלילית.

לאחר ירידתם של הנוסעים מהמטוס ולאחר שייקבע להם בידוד במלונית, תוצע להם האפשרות לבחור בצמיד האלקטרוני, במקום לשהות במלונית. בשלב הראשון ישתתפו בפיילוט מעורר המחלוקת רק כמאה נוסעים. הרחבתו מצריכה מהלך חקיקתי שבשלב זה לא ברור מתי בדיוק ייצא לפועל, אבל לפי התכנון הפיילוט אמור להתרחב בהמשך ל-1,000 צמידים.
2 צפייה בגלריה
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
נוסעים בנתב"ג
(יאיר שגיא)
סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש מרכז את המהלך מטעם המשרד. "מי שיבחר במקום בידוד במלונית ללכת לבידוד ביתי מאוכן יוכל לעשות זאת כבר משדה התעופה, שם יקבל את הצמיד וייסע ישר לביתו", הסביר קיש. "כל האירוע הוא לבחירה בלבד וישמש ככלי לפתיחת השמיים במדינת ישראל. המטרה של הפיילוט היא לייצר מתווה מקל לאזרחי ישראל שיאפשר לנו לפתוח שוב את השמיים, ולהחזיר את הישראלים שרוצים לשוב ארצה".
ביום רביעי האחרון אישרה ועדת החוקה את חזרת חובת הבידוד במלוניות לחוזרים לישראל מכל המדינות עד 2 במרץ - לאחר שחובה זו פגה בלילה שבין שני לשלישי, ומאז ישראלים רבים שנחתו בנתב"ג חזרו היישר לביתם.
באותו דיון של ועדת חוקה התברר שהמשטרה כלל לא רוצה להיות אחראית על צמידי המעקב - אך מסתמן שהיא זו שתוזעק בכל פעם שתופיע התרעה על מפירי בידוד.
בשל כך, משרד הבריאות החליט לתקשר עם חברה חיצונית, חברת-בת של אלקטרה, שתריץ את הפיילוט. לחברה יש 1,000 צמידים זמינים שיחולקו יחד עם מכשיר טלפון חכם לכל ישראלי שיחזור לארץ. בינתיים, משרד הבריאות בוחן פתרונות טכנולוגיים נוספים כמו איכוני טלפונים, ושוקל גם להיעזר בשב"כ.
פורסם לראשונה: 12:37, 28.02.21