3 צפייה בגלריה
פרופ' סלמאן זרקא
פרופ' סלמאן זרקא
"בעל כישורים וניסיון רב". פרופ' סלמאן זרקא
(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)
יממה אחרי כניסתו של פרופ' נחמן אש לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, מינה היום (רביעי) שר הבריאות ניצן הורוביץ בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט את פרופ' סלמאן זרקא, מנכ"ל המרכז הרפואי זיו, לתפקיד פרויקטור הקורונה.
פרופ' זרקא מנהל את בית החולים הצפוני בשבע השנים האחרונות, ובשנה האחרונה היה חבר בקבינט המומחים של הקורונה. בין תפקידיו: פרופ' חבר בפקולטה לרפואה בצפת, מרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ומרצה בחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית. הוא בעל תואר שני באפידמיולוגיה ובבריאות הציבור וכאלוף משנה במילואים גם בוגר המכללה לביטחון לאומי.
3 צפייה בגלריה
פרופ' חזי לוי ופרופ' נחמן אש בטקס חילופי מנכ"ל משרד הבריאות
פרופ' חזי לוי ופרופ' נחמן אש בטקס חילופי מנכ"ל משרד הבריאות
הפרויקטור לשעבר. פרופ' נחמן אש
(צילום: עמית שאבי)
בעבר עמד פרופ' זרקא בראש המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא הקים ופיקד על בית חולים צבאי בגבול סוריה במסגרת הפעילות ההומניטרית של ישראל. ביום העצמאות ה-71 אף השיא משואה.
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ
(צילום: הדר יואביאן)
"אני מודה לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה על הזכות ועל האמון", אמר זרקא. "אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עיניי".
הוא הוסיף כי "מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי. מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. עלינו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף".
שר הבריאות הורוביץ אמר כי "השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ׳ זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם".
פרופ' אש הוסיף כי "פרופ' זרקא הוא בחירה טבעית לתפקיד פרויקטור הקורונה בתקופה שבה אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה העולים. פרופ' זרקא הוביל את המענה למגפת הקורונה מיומה הראשון בבית החולים שאותו ניהל, היה חבר בקבינט המומחים של מגן ישראל והיה מעורב רבות בהתמודדות עם הקורונה במגזר הערבי. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש, ובטוח שנפעל בשיתוף פעולה מלא".