רבים מתושבי רהט השתתפו אתמול בצהריים (יום שני) בהלווייתו של מוחמד אבו הואש, שנרצח ביריות ברהט בבוקר שבת. בין המשתתפים בהלוויה היו גם חבריו, ילדים בני גילו, שחלקם הביעו חשש שגם הם ייפגעו יום אחד מהירי בעיר, שבאותו לילה שבו נרצח אבו הואש נמשך שעות ארוכות במהלך קטטה בין שתי קבוצות. "תחזירו לנו את מוחמד", אמרו. "אנחנו לא מאמינים שהוא לא יחזור לשחק איתנו, ומפחדים שייפגעו בנו גם. אנחנו רוצים לחיות ללא הירי הזה".
1 צפייה בגלריה
מוחמד סלאמה אבו הואש הנרצח באירוע הירי ברהט
מוחמד סלאמה אבו הואש הנרצח באירוע הירי ברהט
מוחמד אבו הואש וקברו
אחד הילדים סיפר כי לא ישן מאז שאבו הואש נרצח. "זה מפחיד את כולנו", אמר. "הוא כל הזמן היה מדבר איתי וצוחק איתי. פעם, כשהיו יריות, הוא אמר שלא ישן בגלל זה וכעס".
תושבים ברהט קראו לפעול ביד קשה נגד האחראים לרצח. חברותיה של אמו של אבו הואש אמרו כי היא במצב נפשי קשה. "היא אמרה שהיא הייתה רוצה להיות במקומו, שהחיים שלה יהיו מעכשיו כאוס, ושהיא לא תוכל להמשיך כרגיל", סיפרה אחת מהן. "היא אמרה שקשה לה בלעדיו בבית, ושלא האמינה אי פעם שתצטרך להיות בהלווייתו. היא שאלה 'איך אני יכולה להיכנס לחדר שלו בלי לחבק אותו?'".
קרוב משפחה אמר כי "לרצוח ילד זה לא דבר פשוט ואסור שזה יעבור בשתיקה. כל התושבים כאן מרגישים שהבן שלהם הוא זה שנרצח".
תושב רהט סיפר כי "לפני חודשיים ריססו את הבית שלי בירי, וכמעט רצחו מישהו מהמשפחה. יותר מחודש אנחנו ישנים בתוך חדר אחד על הרצפה, כדי שלא ניפגע אם זה יקרה שוב. עד היום אני לא יודע מה רוצים ממנו, ואני לא לבד. ברהט אנחנו סובלים מהאווירה הזו כבר תקופה, וכולם מפקירים אותנו. רק בזמן רצח מגיעים לטפל".
שעות לפני הרצח ברהט, בסביבות 02:30 בלילה החלה קטטה בין שתי משפחות, אחת מהן של בן ה-11, שהחלה בעקבות סכסוך בכביש אתמול אחר הצהריים - ושני חשודים נעצרו. הקטטה התחדשה לפנות בוקר - לאחר שהשוטרים עזבו את המקום - ונגמרה ברצח. מתחילת השנה נרצחו כבר יותר מ-50 בני אדם בחברה הערבית.
פורסם לראשונה: 23:18, 17.04.23