יומיים אחרי שמוחמד אלאטרש, בן 35 מהיישוב הבדואי מולדה שבנגב, נורה למוות על-ידי אריה שיף (70) מערד בעת שפרץ לפי החשד למכוניתו, הביעו קרובי משפחת ההרוג זעם על הירי וטענו כי הוא "נרצח בדם קר. למה הוא ירה בו ולא התקשר למשטרה? הוא יכול היה לירות באוויר".
שיף ירה לעבר אלאטרש בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון. אתמול האריך בית המשפט את מעצרו בארבעה ימים, לאחר שסרטון ממצלמות אבטחה חיזק את החשד נגדו.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש וזירת הירי
(צילום: הרצל יוסף)

איבראהים אלאטרש, קרוב משפחתו של המנוח, אמר: "מדובר באסון קשה מאוד. גם אם הוא צודק - אסור לו לירות באדם. הוא יכול היה לירות ליד הרכב, או לכוון לפלג הגוף התחתון. הוא פגע בחלק הגוף העליון".
הוא הוסיף: "לא הגיוני שהיורה ישוחרר ממעצר על מעשה חמור ביותר באותו יום שהוא הרג את קרוב משפחתי בדם קר. זה מה שקורה במדינה שמציגה את עצמה שהיא דמוקרטית. אם ערבי היה יורה, לדעתי לא היו משחררים אותו. הייתה לו (לשיף - ח.ש) אפשרות לירות ירי הרתעתי, אבל הוא בחר לירות בו למוות. חובה להחזיר אותו לכלא ולהעמידו לדין כי מבחינתי הוא ירה בכוונה. לא נעבור על כך בשתיקה. נדרוש להעניש את מי שהרג את מוחמד".
2 צפייה בגלריה
החשוד בירי בבית המשפט
החשוד בירי בבית המשפט
אריה שיף בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
מוחמד היה נשוי לשתי נשים והיה אב ל-10 ילדים, סיפר איבראהים. "עכשיו אין מי שיטפל ויפרנס את משפחתו. הוא אדם ישר ומכובד. כולנו אהבנו אותו. לא ציפינו שנאבד אותו". קרוב משפחה אחר אמר: "עד עכשיו הילדים של מוחמד שואלים מתי אבא יחזור. הם רוצים להיות לידו ולשחק איתו. תגובת היורה לא שכנעה אותנו".
מוחמד אלאטרש היה בעל עבר פלילי עשיר בעבירות רכוש, התפרצות לרכב והתפרצויות לדירה. הוא הורשע בעבר גם באיומים ברצח על בת הזוג שלו, ונעצר אשתקד בחשד לתקיפת אשתו.