זה לקח מעט יותר משבועיים, אבל בסופו של דבר גם שני הנמלטים היחידים שעדיין לא נלכדו - נמצאים מהלילה בידי ישראל: בתמונות מתוך הבית שבו הסתתרו מונאדל אינפיעאת ואיהם קממג'י, שנלכדו במבצע של כוחות הביטחון הלילה, ניתן לראות היכן הסתתרו בפאתי ג'נין שברשות הפלסטינית כשלוחמי הימ"מ שמו את ידיהם עליהם.
בשיחה עם ynet תיאר סגן ניצב ש', מפקד הפלגה בימ"מ שביצעה את המעצר, את ההיערכות של כוחות היחידה ללכידת המחבלים בצפון הרשות. "ג'נין תמיד הייתה על הפרק", אמר ניצב משנה ח'. "במיוחד כשהבנו שאחד האסירים חצה בוודאות את הגדר. למעשה, אתמול בלילה נערכנו באופן כללי לכניסה לעיר. בשלב מסוים קיבלנו אינדיקציה מודיעינית שיש לנו איתור מבנים. התחלנו להתארגן, תדריכים, אישורי תוכניות. ממש תוך רבע שעה-עשרים דקות התחלנו תנועה".
4 צפייה בגלריה
ש' לוחם הימ"מ אשר לכד את שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י מונאדל אינפיעאת
ש' לוחם הימ"מ אשר לכד את שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י מונאדל אינפיעאת
ש' לוחם הימ"מ אשר לכד את שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י מונאדל אינפיעאת
(צילום: שאול גולן)
לדבריו, תחושת הכוח הייתה שהמחבלים נמצאים במקום. "היה רצון שהם יהיו שם, שהמעגל ייסגר, שכוחותינו ישובו בשלום. זו תחושה של לסגור מעגל עם האסירים הנמלטים. כשהגענו, הם הבינו שאנחנו נמצאים שם, הם בחנו את הסביבה", שחזר. "אנחנו מבינים שהם מנסים לבחון אופציות בריחה, ולאחר מספר דקות שהם מבינים שאנחנו מכתרים אותם, הם מתחילים לצאת אחד-אחד כשהם בפיקוח לעבר כוחותינו".
עם זאת, לפי ש', בשלב היציאה הכוח עוד לא זיהה בוודאות שמדובר במבוקשים. "לא ידענו בוודאות שאלה האובייקטים", אמר. "ברגע שהם הגיעו אלינו ואימתנו שזה הם, התחושה היא סיפוק אדיר שהמעגל נסגר, שכוחותינו בשלום. כל ההיערכות עצמה שלנו עם היחידות המבצעיות של שב"כ, צה"ל ומג"ב אפשרה לנו לעבוד בצורה נקייה, סטרילית, ללא לחץ. ברגע שהם היו בידינו התחושה היתחושה מדהימה".
4 צפייה בגלריה
הבית בג'נין בו התחבאו האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת
הבית בג'נין בו התחבאו האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת
כאן הסתתרו האסירים
לפי מקורות פלסטיניים, הפלסטיני שנתן לקממג'י ואינפיעאת מקלט בביתו בג'נין הוא עבד אל-רחמן אבו ג'עפר. היום הוארך בבית המשפט בנצרת מעצרם של ארבעת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ביחד עם אינפיעאת וקממג'י, ונלכדו לפני עשרה ימים.
4 צפייה בגלריה
הבית בג'נין בו נתפסו האסירים
הבית בג'נין בו נתפסו האסירים
הבית בג'נין שבו נתפסו האסירים
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
חתונתו של עבד אל-רחמן אבו ג'עפר  אשר החביא בביתו בג'נין את האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת
חתונתו של עבד אל-רחמן אבו ג'עפר  אשר החביא בביתו בג'נין את האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת
גורמים פלסטיניים: זהו האיש שהחביא את השניים בג'נין (בתמונה מחתונתו לפני שבועיים)
בטקס לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, התייחסו ראש הממשלה ושר הביטחון למבצע בג'נין. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "מה שקרה הלילה, כשכוחות הביטחון השלימו את לכידת ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, זו דוגמה לתופעה שעליה דיברתי - הבריחה היא תקלה חמורה, מודיעינית, מבצעית ומערכתית. אבל מרגע שיש תקלה, קודם כל כולם מתגייסים. בשלב הראשון – מול האויב, על מנת להשיב את ההרתעה, ואחר כך לתקן פנימה את מה שצריך".
שר הביטחון בני גנץ, שנאם אחריו, אמר כי "במבצע המעצר של המחבלים על ידי צה"ל, השב"כ והימ"מ מימשנו את חשיבות הכוחות שבשטח והעליונות המודיעינית - תוך מימוש העיקרון 'בתחבולות תעשה לך מלחמה'. אני מבקש לשבח את כל הכוחות שפעלו ועדיין פועלים על ביצוע מדויק ומקצועי, רוח הלחימה ונחישות הפעולה לאורך כל השבועות האחרונים".


סנגורו של זביידי, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר בתום הדיון היום בבית המשפט כי זביידי סיפר לו שזחל במשך קרוב לחצי שעה במנהרה עד ליציאה מהכלא. "בסיום הזחילה היה צריך גם להרים מכסה מעל הבור, וגם זה לא היה פשוט". פלדמן אמר כי "כשהם יצאו זביידי התפלא שאין שום תוכנית. הוא ציפה שתהיה עזרה של תושבים ולא הייתה עזרה. הם אכלו מהעצים, שתו מים מהברזים". לדבריו, זביידי הציע להם לברוח לג'נין מלכתחילה, אבל חלק מהאחרים אמרו שאין להם כוח: "האחרים אמרו שאין להם כוח, כי צריך לעלות את כל הר גלבוע ואז לרדת".
זביידי ומוחמד עארדה נעצרו לפני עשרה ימים באום אל גאנם כשהם מסתתרים בחניון משאיות, כמה שעות אחרי מעצרם בהר הקפיצה בנצרת של מחמוד עאדרה ויעקוב קאדרי. הלילה כאמור נעצרו בפאתי ג'נין מונאדל אינפיעאת ואיהם קממג'י.
דובר המשטרה אלי לוי אמר הבוקר לאולפן ynet בעקבות תפיסת האסירים: "לא רק אנחנו כמשטרת ישראל נושמים לרווחה, כל עם ישראל נושם לרווחה. הציבור התעורר הבוקר לבשורה חשובה. ששת המחבלים נתפסו לבסוף אחרי שבועיים של עבודה בשילוב זרועות יוצא דופן בין כוחות הביטחון".