רוכב האופנוע גלעד תנעמי, שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדריסה בתחילת החודש ברחוב אברבנאל בתל אביב, התייחס הבוקר (ראשון) להגשת כתב האישום נגד המחבל, ואמר: "זה לא משהו שאפשר לשכוח. אני חווה בלילות כל רגע מחדש ונמצא בהרבה מתח". בריאיון לאולפן ynet הוא הוסיף: "זאת לא מציאות פשוטה. אני רואה את הסרטון ומבין כל פעם שעברתי ניסיון רצח. אני לאט לאט רק מעכל".
הפרקליטות הגישה בשבוע שעבר לבית משפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד עלי חאמד (31), שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבאזור רמאללה, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח. מכתב האישום עולה כי חאמד החליט לפגוע ביהודים כנקמה על מות בן-דודו, מוג'אהד חאמד, שיום קודם לכן ירה על לוחמי כפיר בשומרון וחוסל. לשם כך, נטען, הוא נכנס לישראל ברכבו - מבלי שהחזיק בהיתר שהייה או ברישיון נהיגה. משהגיע לרחוב אברבנאל הבחין בתנעמי שעמד על מדרכה בסמוך לקטנוע, ו"החליט לרצוח אותו מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי רק בשל היותו יהודי".
1 צפייה בגלריה
גלעד תנעמי, זירת הפיגוע, והחשוד
גלעד תנעמי, זירת הפיגוע, והחשוד
גלעד תנעמי, זירת הפיגוע, והחשוד
(צילום: דוברות איכילוב, שרון עובד, תיעוד מבצעי מד"א, אביגיל עוזי)
תנעמי תיאר את התחושות לאחר הגשת כתב האישום: "קודם כל כן אני מרוצה ומקווה שזה לא ייגמר בזה. אני גם מקווה שיהרסו את הבית של המחבל ושל משפחתו".
הוא הוסיף: "שמעתי על ההחלטה של איתמר בן-גביר ובנימין נתניהו לחוקק עונש מוות למחבלים", והוסיף שלדעתו החוק צריך להיות רטרואקטיבי ולחול על "כל מי שניסה להזיק, לפגוע ולבצע פעולות טרור".
הוא סיפר כי אחרי הפיגוע, הוא פונה לבית החולים איכילוב ו"חווה הרבה דברים שהם לא תמיד כשורה. חוויתי פה איום מאחד אנשי הצוות, גנבו לי מחשב מהחדר בזמן שישנתי. אין השגחה על החולים, אין אפילו מצלמות". תנעמי הוסיף כי הוא צפוי להשתחרר מבית החולים בסיום השיקום בעוד כחודשיים.