מות הישראלית בברזיל: הצעיר שטייל עם עלמה בוהדנה, הישראלית שנפלה אל מותה ביום שני בריו דה ז'ניירו, הוא דן חן, שפגש אותה בהוסטל בעיר. חן, שתושאל כמה פעמים במשטרה, סיפר על השתלשלות האירועים ועל רגעיה האחרונים של בוהדנה.
בעדותו של חן במשטרה המקומית, שפורסמה הערב (חמישי) בחדשות 13, הוא סיפר: "ניסינו להזמין מונית 'אובר' ללא הצלחה אז צעדנו רגלית. סמוך לשעה 18:30 עצר לידינו רכב אדום, שממנו יצא אדם מזוקן שצעק לעברנו בקול מאיים תוך שהניף את ידיו באוויר. עלמה פחדה וניסתה להימלט, קפצה מעל לגדר נמוכה - ואז נפלה. החשוד יחד עם הנהג נמלטו מהמקום".
1 צפייה בגלריה
עלמה בוהדנה ז"ל
עלמה בוהדנה ז"ל
עלמה בוהדנה ז"ל
נועם ארד, שאליו חן התקשר לאחר שבוהדנה קפצה, סיפר: "הוא (חן) הלך מקדימה, היא הלכה שני מטרים מאחוריו. אוטו עוצר ביניהם, הוא פותח את הדלת, יוצא עם הרגל, חצי יוצא ואומר לה באנגלית 'תני לי, תני לי' (את הדברים). עלמה נלחצה, לא נתנה לו את הדברים, ואז הוא יצא עוד קצת והיא פשוט עברה מעבר למעקה".
חן שיתף בהתרחשויות הקשות מרגע שעלמה עברה מעבר לחומה: "אחרי חיפוש בחושך מצאתי אותה למטה, תוך כדי שאני מתקשר לחבר שיזעיק אמבולנס דחוף. ניסיתי הכול כדי שתישאר איתנו, לא עזבתי אותה לרגע. כשהבנתי שהיא מאבדת כוחות והדופק שלה חלש עשיתי לה פעולות החייאה. כשהאמבולנס הגיע היא כבר לא הייתה בין החיים, ולמרות זאת המשכתי בפעולות החייאה, לא הפסקתי לרגע".
ארד סיפר על שיחת הטלפון שקיבל מחן ברגעים שאחרי האירוע: "דן מתקשר אליי ואומר: 'נועם, ניסו לשדוד אותנו. עלמה קפצה מאיזה גשר, אני חושב שהיא מתה'. עשר דקות אחרי שהיא קפצה, דן מוצא את עלמה, ואני איתם בטלפון, 'עלמה חיה, היא ב-100% חיה'. ואז הוא מתקשר אליי שוב ואומר לי שאין לה דופק".
אתמול בבוקר דווח כי במשטרה המקומית בוחנים את הגרסה שלפיה היא אכן ברחה מחשש שתישדד ונהרגה לאחר שקפצה מחומה. לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת מקומיים, חן שטייל איתה תושאל כבר שלוש פעמים - ומסר לכאורה גרסאות סותרות על נסיבות האירוע. עם זאת, בדו"ח המשטרתי המתורגם שנמסר לחן משגרירות ישראל בברזיליה לא צוין דבר על גרסאות סותרות שכאלו, וחן לא נחשד במעורבות כלשהי במותה של בוהדנה.
לפי הדיווחים בברזיל, בפעם הראשונה שתושאל טען כי אדם רכוב על אופנוע התקרב אליהם, אולם בפעם השנייה שנחקר טען כי היה זה חשוד שנסע לעברם ברכב בצבע אדום. לפי גרסת המשטרה בברזיל שנמסרה שלשום, השניים הלכו בשדרות אלמירנטה אלכסנדרינו, סמוך להר הקורקובדו, בסביבות השעה 19:00, כשראו רוכב אופנוע וסברו כי הוא מנסה לשדוד אותם. בפעם השלישית שתושאל סיפר למשטרה כי הוא ובוהדנה נפגשו לראשונה בהוסטל בקופקבנה שבריו. החוקרים, כך דווח, מתכוונים לסקור את המצלמות באזור במסגרת החקירה.
שגרירות ישראל בברזיל מטפלת בסידורי הטסת גופתה של בוהדנה לארץ. ממשרד החוץ נמסר: "מקרה מצער וקשה שבו צעירה ישראלית נהרגה כתוצאה מנפילה מגובה רב בריו דה ז'ניירו, ברזיל. המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ וקונסוליית ישראל בברזיליה, נטע אברהמי וכן מריאנו הירש, נציג קרן היסוד בריו דה ז'ניירו, מסייעים למשפחה בשעתה הקשה וכן בהעברתה לקבורה בישראל".
פורסם לראשונה: 22:57, 08.05.24