"הכל עולה, רק לא המשכורת שלנו": בזמן שרשת המזון המהיר הודיעה על התייקרות הארוחות שלה, רוב הלקוחות שפקדו אותה עוד לא הספיקו להתעדכן על כך - אך מי שכן לא חסך את דעתו השלילית על ההתייקרות הנוספת במשק.
"המחירים גם ככה לא זולים, בשביל משפחה עם שלושה ילדים יציאה למקדונלד'ס הופכת ל-200 שקלים לפחות. אנחנו לא נוכל לעמוד בזה עוד הרבה זמן", אמרה אורלי ויינשטוק, שהגיעה עם ילדיה לאחד הסניפים בירושלים. "התרגלנו לאכול כאן הרבה, אבל זה לא ימשיך במצב הזה". גם אוהד ועדי, חיילים בשירות סדיר שהיו באותו הסניף, מאמינים שציבור החיילים לא יפקוד את הרשת כמו בעבר. "עם משכורת זעומה כמו שלנו נחשוב בפעם הבאה פעמיים לפני שנקנה כאן", אמרו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אסף מגל)
"כל עליות המחירים האלה זו פשוט הזיה", אמר אלי ממעלה אדומים, שהגיע הפעם לבד לסניף ולא עם משפחתו. "רק עכשיו אנשים התחילו לחזור לעבודה ולהרוויח כסף".
במקביל, תור ארוך של מכוניות השתרך במתחם הדרייב-אין של מקדונלד'ס בקיבוץ גן שמואל. לישי ציוני, תושב פרדס חנה-כרכור שנכנס לסניף כדי לאכול, הלין על גל ההתייקרויות: "לאן עוד נגיע? משכורת של 7,000-6,000 שקל, וכל יום משהו אחר מתייקר. מה יעשה זוג צעיר עם ילדים? זה לא הגיוני".
"מה שלא תגידו, קורונה, מזג אוויר, בסוף כולנו פראיירים ומגיעים. ככה אנחנו", צעק נהג בשם ישראל מתוך המונית שלו. צביקה וגרציה, שהגיעו עם נכדותיהן שקד ואגם, אמרו כי הם לא מוצאים היגיון בכך שהדולר צונח - בעוד שהמחירים בישראל רק עולים. "אין כאן תודעה צרכנית, אחרת אנשים היו מצביעים ברגליים. כאן מנצחים רק מי שמעלים מחירים - וגורמים לנו להיות שבויים שלהם. וזוהי רק ההתחלה, אנחנו נמשיך לשלם את המחיר".
3 צפייה בגלריה
 מקדונלדס סניף מבנה גן שמואל
 מקדונלדס סניף מבנה גן שמואל
"הדולר עולה - והמחירים בישראל יורדים. לא הגיוני". צביקה, גרציה והנכדות
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
 מקדונלדס סניף מבנה גן שמואל
 מקדונלדס סניף מבנה גן שמואל
"מה יעשה זוג צעיר עם שני ילדים?". לישי ציוני
(צילום: אביהו שפירא)
גם אלון ויין, שהגשם לא עצר בעדו מלהגיע מאשדוד לאזור השרון, מתח ביקורת על עליית המחירים בזמן שרמת החיים לא עולה. "המצב באמת על הפנים", אמר. "הכל מתייקר ואנחנו ממשיכים לקנות. רק המשכורות שלנו לא עולות, למה? מה אפשר לעשות? מי שלא משתמש בקופונים ושוברים לא יוכל להסתדר".
לפי הודעת הרשת, הארוחות בסניפים יעלו בכ-1.25%, ומחירים הארוחות והמשקאות יתייקרו בשקל אחד בשל מיסוי הכלים החד-פעמיים והמשקאות הממותקים, לדבריה. ארוחות הילדים, הדגישו ברשת, לא יתייקרו, וכך גם מחיר המים המינרליים. במקדונלד'ס ציינו כי גם עליית השכר בכ-6% בממוצע החל מינואר 2022 ועליית המחירים של חומרי הגלם קשורות להחלטה.