רשת המזון המהיר מקדונלד'ס הודיעה כי היא מעלה את מחירי הארוחות ומוצרי השתייה בשקל. מחיר ארוחות הילדים והמים המינרלים לא ישתנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רק לפני כשלושה שבועות העלתה הרשת את מחירם של כעשרה פרטים נוספים בתפריט: המבורגר ילדים בלחמנייה עם בצל חמוצים וקטשופ עלה מ-8 ל-9 שקלים, התייקרות של 12.5%, מיני רויאל ומיני קריספי צ'יקן עלו מ-10 שקלים ל-11 שקל וכן פריטים בודדים נוספים כמו צ'יקן מיקס ודאבל מק דג.
1 צפייה בגלריה
מעלה מחירים. ההודעה של מקדונלד'ס
מעלה מחירים. ההודעה של מקדונלד'ס
מעלה מחירים. ההודעה של מקדונלד'ס
בהודעה ללקוחותיה כתבה כעת הרשת: "החל מ-29.12.21 אנו מעלים בשקל את מחירי הארוחות, לראשונה מזה ארבע שנים. מחיר ארוחות הילדים לא יעלה ויישאר כפי שהיה בשבע השנים האחרונות".
בנוסף, הרשת האשימה בין היתר את המיסים החדשים על משקאות ממותקים ועל כלים חד-פעמיים בעליות המחירים והדגישה כי "מחיר המים המינרלים לא ישתנה".
לפי הרשת, בין הסיבות הנוספות לעלייה של מחירי הארוחות והמשקאות הן: "עליית שכר של כ-6% בממוצע החל מינואר 2022 ועליית המחירים של כמעט כל חומרי הגלם".
כאשר העלתה מחירים בתחילת החודש הרשת טענה כי "משמעות עליית המחירים - פחות מרבע אחוז מהמכירות. מחירי הארוחות שמהוות את עיקר המכירות של מקדונלד'ס נשארו כפי שהיו". אולם, כעת היא העלתה כאמור גם את מחירי הארוחות.
בארה"ב מחירי מקדונלד'ס עלו ביולי ב-8%. מקדונלד'ס לא היתה היחידה: מספר רשתות מזון מהיר העלו מחירים ב-8%-10%, בין היתר טאקו בל, דנקן, צ'יפוטלה וצ'יסקייק פקטורי. הרשתות טענו שהייקור נעשה בשל התייקרויות של חומרי גלם כמו בשר וחיטה ועליית מחירי חומרי אריזה ושינוע. בעקבות מחסור בעובדים, מקדונלד'ס גם העלתה את שכר עובדיה ב-5%-15%, מה שתרם להתייקרות.
גם בישראל היו התייקרויות ברשתות מזון מהיר. ארקפה העלתה מחירים בעד עשרות אחוזים, ארומה ישראל ייקרה קפה בכ-25% וביטלה את ההפוך ב-8 שקלים. גם בארומה תל אביב, עוד טרם שהודיעו הרשתות על מיזוג ביניהן, היו התייקרויות. קופיקס העלתה ביולי מחירים בעד 40%. בין היתר ייקרה בייגלה שומשום מ-5 שקלים ל-7 שקלים וכן ייקרה אייס קפה וסלטים.