דובר צה״ל פרסם אמש (ראשון) תמונת מכ"ם ואילוסטרציות שממחישות את תופעת השיגורים הכושלים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. צפו בחומרים שפרסם צה"ל בסרטון שבפתח הכתבה.
אחת האילוסטרציות היא זו של הירי הרקטי הכושל של ארגון הטרור שלשום בג'באליה, שפגע בבית משפחה והביאה להרג של חמישה פלסטינים, בהם ארבעה ילדים. לפי צה"ל, עד כה במבצע "עלות השחר" ירה הג'יהאד האיסלאמי כ-170 שיגורים כושלים ואחת מכל חמש רקטות שנורו על ידו נפלה בתוך רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד הירי הרקטי הכושל
תיעוד הירי הרקטי הכושל
תיעוד הירי הרקטי הכושל אתמול
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
מידע על  הירי הרקטי הכושל של הג'יהאד האיסלאמי בג'באליה
מידע על  הירי הרקטי הכושל של הג'יהאד האיסלאמי בג'באליה
כך פגע השיגור הכושל של הג'יהאד האיסלאמי בבית המשפחה בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)
אמש, במהלך מטח כבד של רקטות שנורו מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ושדרות, וגם לגוש דן ולשפלה, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על שמונה הרוגים בשתי תקיפות של צה"ל ברצועה. לפי דיווחים לא רשמיים, חמישה פלסטינים, בהם גם ילדים, נהרגו בבית קברות באזור אל-פלוג'ה שבצפון הרצועה ועוד שלושה נהרגו בתקיפת מכונית במרכז העיר עזה.
גורמים צבאיים בישראל מסרו כי מותם של חמשת ההרוגים בג'באליה ושלושת ההרוגים במחנה אל-בורייג' אירע בעקבות שיגור פלסטיני כושל. הגורמים הצבאיים מסרו עוד כי במהלך אחת התקיפות סוכל פעיל טרור בנסיעה ברכב. מצבם של אחד או שני בלתי מעורבים שישבו ברכב לא ידוע. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מאז תחילת העימות נהרגו בעזה 36 בני אדם, מהם 11 ילדים וארבע נשים. בנוסף נפצעו 311 פלסטינים.


אתמול פרסם דובר צה"ל תיעוד של שיגור הרקטה הכושל של הג'יהאד האיסלאמי אתמול בג'באליה. "זה היה בלב העיירה ליד מסגד, ורואים את הרקטה ליד אתר הפגיעה. אנחנו רואים במכ"מים שלנו שזה ירי כושל שיצא מהרצועה ופגע בג'באליה במטח של השעה 21:00", אמר שלשום קצין בכיר בצה"ל, שאישר כי הירי הכושל של העזתים הוא זה שהביא למות הילדים. "15 אחוזים מהירי שלהם עד כה נפל בשטחי הרצועה", הוא הוסיף.
גורם בכיר באמ"ן אמר כי "יש לנו מידע מוצק גם מקרב אזרחים פלסטינים רבים שמאמת את העובדה שהפגיעה בילדים בג'באליה נגרמה מרקטה כושלת של הג'יהאד האיסלאמי".

3 צפייה בגלריה
נתונים עדכניים ממבצע עלות השחר
נתונים עדכניים ממבצע עלות השחר
(צילום: דובר צהל)
אמש הודיע בכיר הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי על הפסקת אש. "שעת יישום הפסקת האש תפורסם בקרוב", אמר אל-הינדי. "סוכם עם המתווך המצרי על נוסחה לפעול לשחרור שני האסירים חליל עוואודה ובסאם א-סעדי. המתווך המצרי הוא זה שיכריז על מועד יישום הפסקת האש, ואני מצפה שזה יהיה הלילה". גורמים בישראל אישרו כי "הפסקת האש מתוכננת להיכנס לתוקף ב-23:30".
לאורך היום, לצד המשך הירי מרצועת עזה לישראל, התרבו הדיווחים על הפסקת אש, והיו אף גורמים שנקבו בשעה 20:00 או 22:00. בישראל אישרו שהכיוון הוא רגיעה - בהמשך לדיון הקבינט אמש - אולם הדגישו את רצון הג'יהאד לרשום הישג לפני סיום הלחימה, שעד כה בשלושת ימי המבצע לא הושג.
פורסם לראשונה: 21:57, 07.08.22