הסתדרות האחים והאחיות הודיעה כי תשבית היום (יום ד') את מערכת הבריאות החל מהשעה 7 בבוקר, ולמשך יממה. זאת במחאה על אי יישום מיידי של מתווה למיגור האלימות נגד האחים והאחיות במערכת הבריאות, אשר הפכה לדבריהם לדבר שבשגרה.
2 צפייה בגלריה
מחסור במיטות: מטופלים שוהים במסדרונות בבית חולים וולפסון בחולון
מחסור במיטות: מטופלים שוהים במסדרונות בבית חולים וולפסון בחולון
"האחים והאחיות החליטו – די לאלימות". בית חולים וולפסון בחולון, ארכיון
(צילום: יריב כץ)
בהסתדרות דורשים לנקוט באופן מיידי פעולות למיגור האלימות במערכת הבריאות: הצבת שוטר באופן קבוע בבתי החולים, הצבת מאבטח קבוע בכל המחלקות הסגורות, ליווי מאושפזים על ידי גורמים אחרים שאינם האחים והאחיות בבתי חולים לבריאות הנפש, הצבת שני מאבטחים האמונים על כל מוסד 24/7 בבתי חולים גריאטריים ועיבוי מערך האבטחה האזורי, בדגש על מוקדי אלימות במערך הקהילה ובריאות הציבור.
יו"ר הסתדרות אחים והאחיות אילנה כהן פנתה היום לראש הממשלה נפתלי בנט במכתב שבו דרשה את התערבותו האישית וביקשה ממנו לקיים דיון דחוף בנושא. "אנחנו האחיות קוראות לך לפעול לשינוי המצב הבלתי נסבל, ומבקשות את התערבותך הדחופה להפסקת האלימות הבלתי נסבלת כלפיהן. נבקשך לקיים דיון חירום עימנו, על מנת להביא ליישום מיידי של הפעולות הנדרשות למיגור האלימות והבטחת ביטחונם האישי של העומדים בחזית ההגנה של בריאות העם - והצורך הלאומי להעניק להם ללא דיחוי את הביטחון האישי האלמנטרי, המתחייב בהתאם לכל אמות מידה ומוסר", כתבה כהן.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט. "קוראות לך לפעול לשינוי המצב הבלתי נסבל"
(צילום: מארק ישראל סלם)
עוד הוסיפה כהן: "אם ההפקרות הביטחונית של צוותי הרפואה תימשך והממשלה בראשותך לא תפעל בצעדים אופרטיביים מידיים למיגור האלימות, הרי שהאסון הבא הוא בלתי נמנע. במצב זה האחריות המוסרית לכך תהיה על כל אחד מחברי ממשלת ישראל, ועליך כעומד בראשה. הזוי שבשנת 2021, על הצוותים הרפואיים להילחם על הזכות הבסיסית שלא יכו, יגדפו ואף ירצחו אותם במהלך עבודתם".
כהן עדכנה במכתב את בנט כי "באין ברירה ובלב כבד, לאחר שניסינו בכל דרך והמתנו בסבלנות אין קץ ליישום הצעדים להפחתת האלימות, לא נותרה בידנו הברירה ומחר נקיים שביתת מחאה בת 24 שעות, וככל שהדברים לא יבואו על פתרונם, נחריף צעדינו".
לדבריה, "זוהי שביתת אזהרה של 24 שעות שנועדה להבהיר שהאחים והאחיות החליטו – די לאלימות. היו למדינה שלוש שנים ליישום ההסכם והיא בחרה להפקיר אותנו. ללא יישום ההסכם לאלתר, השביתה תהפוך לקבועה ללא הגבלת זמן".
בשנה וחצי האחרונות אירעו כמה מקרים של תקיפת אנשי צוות רפואי בבתי החולים. באחד המקרים, בחודש שעבר מטופלת במחלקה הסגורה לנשים בבית החולים לב השרון תקפה את אחת האחיות שנזקקה לטיפול רפואי. המטופלת הצליחה לתלוש חלק מהקרקפת של האחות ואת שיערותיה, וכן בעטה בה ונשכה אותה בגפיים. "מצבה הנפשי של האחות לא טוב", מסרו בהסתדרות האחים והאחיות.
באוגוסט אשתקד, הותקף עובד אחר באותו בית חולים על ידי מטופל ונחבל קשות. "חילקתי תרופות למטופלים, ואחד מהם התרגז והתחיל להשתולל", סיפר אז העובד. "הוא הרים את עגלת התרופות וזרק אותה עליי, ולאחר מכן נכנס לתוך המרפאה והמשיך להשתולל, להרוס חפצים ולפגוע באנשים".
פורסם לראשונה: 23:56, 14.12.21