1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מירי רגב
מרב מיכאלי מירי רגב
"רשלנות בוטה". מיכאלי ורגב
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגישה אתמול (ראשון) לשרת התחבורה מירי רגב מכתב התרעה טרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט העליון, בדמות עתירה לבג"ץ, בטענה כי "רפורמת צדק תחבורתי" מפלה חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית בישראל - ומובילה להתדרדרות התחבורה הציבורית.
• לקריאת המכתב שהגישה ח"כ מרב מיכאלי - לחצו כאן
לאחר הפרסומים כי תושבי הערים שנמצאות במצב סוציו-אקונומי גבוה - רובן במרכז - ישלמו יותר על תחבורה ציבורית החל מהסתיו הקרוב, ביקשה מיכאלי מרגב לפרסם את מהות רפורמת המחירים ואת השיקולים שהביאו לקבלת ההחלטה. במכתב אף צוין כי השרה פועלת "ממניעים פוליטיים צרים", וכי "הרפורמה מהווה רשלנות בוטה במימוש מדיניות נאותה, תוך הפלייה ברורה של אוכלוסיות שלא מזוהות עם מפלגות הקואליציה".

בנוסף, ביקשה מיכאלי לפרסם מידע בנוגע לתוספות השירות התחבורה הציבורית שתוכננו ובוטלו, וכן לשקול מחדש את העלאת המחירים "לתושבים מסוימים בלבד". לדבריה, כפי שסיפרה הערב ל-ynet, השרה רגב "הצליחה להביא בשעה חודשים לעזיבה המונית של נשות ואנשי מקצוע ראויים, למנות קרובים חסרי ניסיון לתפקידי מפתח ולגנוב את הכסף שלנו כדי להפלות את הציבור החילוני לטובת הציבור החרדי. עם חזרתה למשרד התחבורה חזרו השחיתות והקומבינות".
היא הוסיפה כי "רפורמת 'דרך שווה' - שהשקנו לפני כשנה בדיוק - באה לתקן את הקומבינות הפוליטיות ההיסטוריות האלה, ולהביא צדק ושוויון בתעריפי הנסיעה. את מירי רגב שרת 'המאכערים' הדבר פחות מעניין. אותה מעניינים רק הון פוליטי ושחיתות שתביא לעוד הרבה זמן של כולנו בפקקים".
לבסוף ביקשה מרגב לפרסם באופן רשמי את מהות הרפורמה ואת השיקולים שהביאו אותה "לקבל החלטה שרירותית וגורפת". בנוסף דרשה שתפרסם "מידע בנוגע לתוספות השירות בתחבורה הציבורית שתוכננו ובוטלו וכן לשקול מחדש את העלאת המחירים לתושבים מסוימים בלבד ואת ביטול תוספות השירות באופן שמביא בפועל לסבסוד נוסף של אוכלוסיות אחרות".
מלשכתה של רגב נמסר: "המכתב המדובר לא הגיע אלינו, אלא קיבלנו אותו מהתקשורת וכשיתקבל המכתב בדרכים המקובלות, הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה יגיב בהתאם".