מהומה בבית המשפט המחוזי בחיפה: אמו של עמאר חוג'יראת, הילד בן ה-4 שנהרג בינואר האחרון מירי תועה בגן שעשועים בביר אל מכסור, ניסתה הבוקר (רביעי) לתקוף את בני משפחת הנאשם, עאטף חאלדי, בן 24 מנצרת. בעקבות זאת נענו השופטים לבקשת הסנגורים וביטלו את המשך דיון ההוכחות שהחל בבוקר. עדי התביעה שהוזמנו לבית המשפט שוחררו. צפו בתיעוד הבלעדי מהמהומה באולם הדיונים.
הדיון החל באיחור בשל המהומה שפרצה בין המשפחות, כולל האם עאישה חוג'יראת, ואילצה את משמר בתי המשפט להוציא את כל הנוכחים מהאולם. הנאשם נלקח אל תא המעצר. השופטים התקשו לשמוע את הנאמר באולם בשל רעש הצעקות והאלימות בחוץ. הסנגורים, עורכי הדין תמי אולמן, משה גלעד ושאדי סרוג'י, אמרו לשופטים כי משפחת הקורבן ניסתה לתקוף אותם - וביקשו להתפטר מהייצוג. ראש הרכב השופטים, תמר נאות-פרי, הכתיבה לפרוטוקול: "הדיון נמשך כעשרים דקות, במהלכן נשמעות צעקות מחוץ לאולם".
לאחר מכן הוסיפו השופטים: "נעשה הכל על מנת לשמור על שלומם של עורכי הדין המבצעים את עבודתם, וכמובן על שלומו וביטחונו של הנאשם. לא יעלה על הדעת שיושמעו איומים על מי מהצדדים. בכל הנוגע לבירור הנסיבות המדויקות והפקת לקחים לקראת הדיונים הבאים, אין ספק כי נצטרך לשקול כולנו איך להיערך. הדיון היום יתקיים ללא נוכחות של מי מהמשפחות. באשר לבקשת עורכי הדין להתפטר - נבקש מהם לשקול זאת שוב. כמובן שבית המשפט לא יכול לאלץ את צוות ההגנה להמשיך נוכח תחושת האיום והאלימות".
3 צפייה בגלריה
התפרעות בדיונו של עאטף חאלדי
התפרעות בדיונו של עאטף חאלדי
האם מנסה לתקוף את בני משפחת הנאשם
(צילום: ליאור אל-חי)
3 צפייה בגלריה
דודתו של הפעוט עם תמונתו האחרונה באותו גן השעשועים בו שיחק שנהרג
דודתו של הפעוט עם תמונתו האחרונה באותו גן השעשועים בו שיחק שנהרג
דודתו של עמאר המנוח, הבוקר בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)

3 צפייה בגלריה
ולנטין זברוב, משה גלעד, תמי אולמן ושאדי סורוג'י
ולנטין זברוב, משה גלעד, תמי אולמן ושאדי סורוג'י
הסנגורים: עוה"ד ולנטין זברוב, משה גלעד, תמי אולמן ושאדי סורוג'י
(צילום: ליאור אל-חי)
בתיעוד נראית אמו של הילד אוחזת בתמונת בנה ועולה על ספסל באולם הדיונים, בניסיון להגיע לדודו ולאביו של הנאשם ולהכות אותם. המאבטחים חצצו ביניהם ומנעו מהאם להתנפל על בני משפחת הנאשם.
התובעת, עו''ד שונית קדם-נימצן, אמרה: "ברור לכולנו שמשפחתו המנוח נמצאת בסערת רגשות. ביקשנו מהם הרבה פעמים לשמור על איפוק, בוודאי כלפי הסנגורים שמבצעים את עבודתם. אני מבקשת להשאיר לשיקול דעת בית המשפט את השאלה אם להכניס נציגים מהמשפחה לאולם. אני מבקשת שכן, כי זו זכותם".
הסנגורית עו"ד תמי אולמן אמרה: "פעם אחר פעם אנחנו מותקפים בבית המשפט תחת סמל של מדינת ישראל. אנחנו מתריעים שמאיימים עלינו. היום עברנו את נקודת האיזון ולא מוכנים לעבור על כך. את משפחת המנוח משאירים באולם אחרי שהאמא עומדת על ספסלים ומאיימת, ואת משפחת הנאשם שלא עשתה דבר מוציאים. אנחנו מבקשים להתפטר מהתיק. איננו מוכנים להמשיך כך".
לפי כתב האישום, חאלדי עבד בחברת בנייה ועפר. ב-6 בינואר השנה, מהנדס התשתיות מטעם החברה התקשר לנאשם ודיווח לו כי באתר הבנייה הסמוך לגן נמצאים עובדים שאינם עובדי החברה ולוקחים חומרים מהאתר. חאלדי, נטען, שהגיע לשם עם שניים נוספים, ירה לעבר נהג משאית מסוג "פירקית" שהיה במקום. הוא בתגובה הגביר את מהירות נסיעתו, והם המשיכו לירות לעבר המשאית לא פחות מ-55 כדורים. אחד הקליעים פגע בצווארו של הילד, ששהה בגן עם דודתו וחמישה בני משפחה נוספים. הוא פונה במצב אנוש אל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, אך זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו