מנחמים רבים ממשיכים להגיע לבית משפחת חג'יראת, שאיבדה בשבוע שעבר את בנה עמאר בן ה-4 בזמן ששיחק בגן השעשועים בביר אל-מכסור. עאישה, אמו של הילד, אמרה בכאב ל-ynet: "אני רוצה לפנות למי שעשה את זה - הלב שלי נשרף. אסור שאף אחד יקבל את מה שקרה. הוא היה רק תינוק שהלך לשחק, ואני הייתי מאושרת. הוא מת בזמן ששיחק ושמח".
לדברי עאישה, הודעות הניחומים שקיבלה המשפחה מכל רחבי הארץ סייעו לה. "ראיתי שעמאר הוא לא רק הבן שלי - הוא הבן של כולם", אמרה. "כולם עמדו לצידי מצפון ועד דרום. אנשים מנחמים אותי ומרגישים את הצער שלי. זה מה שגורם לי להיות חזקה".
3 צפייה בגלריה
מוחמד ועאישה חוג'יראת, הוריו של עמאר שנהרג מירי תועה בגן שעשועים
מוחמד ועאישה חוג'יראת, הוריו של עמאר שנהרג מירי תועה בגן שעשועים
"אנשים מנחמים אותי מכל הארץ, זה גורם לי להיות חזקה". עאישה עם בנה עמאר
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
מוחמד ועאישה חוג'יראת, הוריו של עמאר שנהרג מירי תועה בגן שעשועים
מוחמד ועאישה חוג'יראת, הוריו של עמאר שנהרג מירי תועה בגן שעשועים
ההורים עם התמונה האחרונה של בנם
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
החשודים ברצח הילד עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת
החשודים ברצח הילד עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת
שלושה מהחשודים בירי
"אני פונה לכל מי שחושב לפגוע במישהו - תחשוב על האימהות", הוסיפה. "אתה לא רוצח רק אדם אחד, אלא יותר. רצחת גם אותי, את האחיות של עמאר ואת כל המשפחה".
עאישה סיפרה על הירי עצמו: "עמאר הלך לשחק במגרש, והייתי רגועה, אבל אז שמעתי ילד צועק - 'עמאר מת'. רצתי החוצה, חציתי את הכביש, גיסתי הגיעה עם האוטו ואמרתי לה 'אני רוצה עכשיו לראות את עמאר'. לא ידעתי איפה הוא, אבל התברר שהוא היה במשחקייה. כשהגעתי למקום ראיתי הרבה אנשים, ביקשתי מהם שפשוט יגידו לי מה המצב שלו, לא צרחתי ולא איבדתי עשתונות. ראיתי אותו מוטל שם. הוא שיחק במשחקייה וחטף את הכדור וזהו, הוא לא רץ או ברח או פחד. אני יודעת שהוא לפחד".

על האלימות בחברה הערבית אמרה: "זה אסון. יש אנשים בשלטון שתומכים בדבר הזה ורוצים שיישאר, גם אם לא בצורה ישירה. הם רוצים שיהיה נשק בחברה הערבית. זה כמו מגפה מידבקת שעוברת ממקום למקום, יש מניע מאחורי זה. אין רתיעה מגורמי החוק וזה גורם לאנשים לחזור על המעשים שלהם".
אתמול סיפר אביו של עמאר, מוחמד, כי "אנחנו בכאב עמוק. לפני הרצח יצאתי להלוויית קרוב משפחה. עמאר אמר לי: 'אבא אני רוצה להיות איתך'. אמרתי לו לא, שיישאר בבית, ובזמן ההלוויה שמעתי שהוא נפגע ומת. אם הייתי יודע שזה יקרה, הייתי לוקח אותו איתי".

"חיכינו לעמאר שיחזור לחיק המשפחה, אבל הוא חזר אלינו ללא רוח חיים", הוסיף אמש האב בשיחה עם ynet. "מאז שנרצח הבנות שלי בוכות ושואלות איפה עמאר ואיך נמשיך בחיים בלעדיו. כמעט איבדנו את הבת שלי בגלל הכאב. אשתי כל יום אוספת את הבגדים שלו ומחבקת ומנשקת אותם, וזה קשה מאוד. אני בוכה על בני, ומצד אחר בוכה על אשתי".
הילד, נזכיר, נפגע ביום רביעי בשעות הצהריים מירי תועה – בשעה ששיחק בגן שעשועים. הוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם תוך זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כעבור כמה שעות נעצרו ארבעת החשודים. מעצרם הוארך ביום שישי על ידי בית משפט השלום בנצרת, אולם המשטרה לא הציגה בדיון ראיות נגד הארבעה. קרוביהם של כמה מהעצורים נקבו במהלך הדיון בשמו של מי שלטענתם ירה בילד – ואף ציינו את מקום מגוריו.