2 צפייה בגלריה
תיעוד החיסול של בני שלמה
תיעוד החיסול של בני שלמה
תיעוד החיסול של בני שלמה
בית משפט השלום באשקלון שחרר בצהריים (יום שני) את החשוד המרכזי ברצח ראש ארגון הפשע בני שלמה, חודש אחרי שנעצר. המשטרה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע כדי להחליט אם להגיש ערר. בית המשפט גם אסר את פרסום שמו של החשוד ששוחרר, סטודנט לרפואה ממשפחת ג'רושי. מדובר במכה קשה למשטרה, שלא הצליחה לבסס את החשדות נגדו ונגד עצורים אחרים שנחשדו במעורבות ברצח ושוחררו. עם זאת, אחיו של החשוד המרכזי עדיין עצור.
הסיבה לשחרור הדרמטי הבוקר היא שאחרי יותר מחודש של מעצר וחקירה אינטנסיבית, לא חלה כל התפתחות. המשטרה לא סיפקה ראיות חדשות בפרשה, ולא נראה כי תגיש כתב אישום בקרוב. כמו כן, בית המשפט הטיל מחדש צו איסור פרסום על שם החשוד ועל כל פרטי החקירה. החשודים מיוצגים על ידי עורכי הדין אורי בר עוז, נדיר ברנסי ויוסי אשכנזי.

שלמה נרצח ביריות בתחנת דלק בדרך השבעה ליד היישוב אזור בתחילת החודש שעבר. אדם נוסף שהיה עמו נפצע קשה. החשודים נמלטו מהזירה ונמלטו בתום שעות של מצוד נרחב.
לפי המשטרה, שני מתנקשים יצאו ממושב אחורי של רכב - צמצמו מרחק לעבר קורבנות הירי ופתחו לעברם באש מטווח קרוב. צוותים של מד"א פינו את הגברים שנורו לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו של שלמה.
הדרמה נמשכה גם אחרי החיסול: קצין משטרה שתדלק אופנוע בתחנת הדלק היה עד לירי. הקצין, שלא היה בתפקיד, דיווח למוקד ובמקביל פתח במרדף אחר רכב המתנקשים. באזור צומת חולון קצין המשטרה הצליח להתקרב לרכב וצעק לעבר היושבים בו "משטרה".
2 צפייה בגלריה
זירת החיסול של בני שלמה
זירת החיסול של בני שלמה
זירת החיסול באזור
(צילום: יריב כץ)
המתנקשים ניגחו את קצין המשטרה שנפל מהאופנוע אך לא נפגע. מיד לאחר מכן הם נמלטו מהרכב, עברו לצד השני של הכביש, השתלטו על רכב של אזרח ובאיומי אקדח שלפו אותו החוצה. קצין המשטרה עוד ניסה לירות לעברם, אך לא פגע בהם וכך הצליחו המתנקשים להימלט ברכב הגנוב עד שהגיעו לצומת הקרח ברמלה ושם נטשו אותו.
"הוא (שלמה) עבר לידי ממש, ופתאום התחיל לרוץ", סיפר עד ראייה לירי. "הם נתנו בו כדורים, ואני ברחתי לתוך הרכב שלי, התחבאתי כפוף ונעלתי את הדלתות. פחדתי על החיים שלי, רק אחרי שהם נסעו מפה יצאתי והלכתי לכיוון הפצועים. כשהגעתי ראיתי שוטר והבנתי שאין מה לעשות".