התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה שהביכה את המשטרה: חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 הצליחו לאתר בבית עלמין את תיקי החקירה שנגנבו לפני שמונה חודשים משתי תחנות משטרה בצפון. כך נודע ל-ynet. מהחקירה עולה כי הגנבים לא פרצו למשרד מסוים, אלא עברו על כל החדרים עד שהגיעו לתיקי החקירה.
עד כה לא נעצרו חשודים בפריצות. החשד הראשוני היה כי עבריינים שעמדו מאחורי הפעולות קיבלו סיוע מתוך המשטרה, ואולם עד כה הוא לא אושש.
1 צפייה בגלריה
אזורים מוגבלים בעיר טבריה עקב תחלואה גבוהה של קורונה
אזורים מוגבלים בעיר טבריה עקב תחלואה גבוהה של קורונה
נמצא גם רכב שהוטבע במאגר מים וככל הנראה שימש את הפורצים. שוטרים בטבריה
(צילום: אביהו שפירא)
הפרשה החלה בדצמבר האחרון, כאשר בסוף שבוע פרצו אלמונים לשני משרדי חקירות במקביל – האחד בתחנת המשטרה בטבריה והשני בתחנת צפת. במשטרה מעריכים כי הפריצות היו פעולה מאורגנת של עבריינים, ופועלים כדי לעצור את הכנופיה שאחראית לכך. מלבד תיקי החקירה - ערימות של דפים וקלסרים - נגנבו מהתחנות גם מחשבים מלאים במידע ואקדח שהיה באחד ממשרדי החקירות.
ממלא מקום המפכ"ל דאז ניצב מוטי כהן מינה ועדת בדיקה מיוחדת ובמקביל העביר את החקירה הרגישה מימ"ר צפון ליחידה הכלכלית בלהב 433. חוקרי היחידה שהגיעו לאחר כמה ימים לתחנת טבריה גילו שהפורצים "ניקו" את כל תחנת המשטרה ועברו חדר חדר עד שהגיעו למשרד החקירות. ההערכה הראשונית הייתה שמדובר בכנופיה מטובא זנגרייה שביקשה לגנוב תיקי חקירה סמויה שניהלה המשטרה נגד כמה יעדים בכירים.
מאז שהוטלה עליה המשימה פעלה היחידה הכלכלית בצורה סמויה ובציר המודיעיני. לאחרונה חלה התפתחות דרמטית כאשר החוקרים הצליחו לאתר את חומרי החקירה שנגנבו, באחד מבתי הקברות באזור הצפון.
עוד לפני כן הצליחו החוקרים לאתר את הרכב שככל הנראה שימש את הפורצים, לאחר שהוא הוטבע בתוך מאגר מים. מבחינת המשטרה מדובר בהתפתחות משמעותית ומקווים כעת שיצליחו גם לשים את ידיהם על המבצעים.