עם העברת השליטה בדיונים על פיזור הכנסת לוועדה בראשות כחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת הליכוד. ynet העביר את דבריו בשידור חי.
זמן קצר אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ עקץ את ראש הממשלה על ניהול קמפיין יחסי ציבור על חיסוני הקורונה, אמר ראש הממשלה כי "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה ועושים את זה בצורה המקצועית והטובה ביותר לאזרחי ישראל. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
דוהרים לבחירות. בני גנץ ובנימין נתניהו
(צילום: אלעד מלכה, רויטרס)
גנץ ציין כי ההתעסקות בחיסונים עלולה להוביל לחוסר הקפדה על ההנחיות, ונתניהו אמר כי "אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה. הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים. התחלואה בעלייה ואנחנו לא רוצים לחכות לעוד עלייה שיהיה קשה לעצור". נתניהו התייחס גם לקבינט הקורונה שיתכנס היום לדיון על הגבלות נוספות ואמר: "אנחנו רוצים לקבל החלטות נכונות, תקיפות ולא פופוליסטיות, שיגבילו את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן".
בהמשך מתח נתניהו ביקורת על מינוי השופטים בהיעדרן של מירי רגב ואוסנת מארק ממפלגתו. "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים בשלוש שעות וחצי, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד.
"אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל", אמר נתניהו. "ייתכן שיש הרבה מועמדים ראויים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך. אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב".
שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) מסר בסרקזם בתגובה: "התרגשתי לשמוע בישיבת סיעת הליכוד את הדאגה העמוקה של ראש הממשלה ושרי הליכוד מהליכי מינוי תקינים וענייניים. אם אותם האנשים היו חשים דאגה אמיתית כלפי הציבור הישראלי, אולי אזרחי ישראל היו זוכים למינויי בכירים בשירות המדינה ובמערכת שלטון החוק, לוועדת שרים לחקיקה מתפקדת ואולי אפילו לתקציב מדינה, רחמנא ליצלן".
ניסנקורן הוסיף: "מי שמבין חצי דבר על פעילות הוועדה למינוי שופטים יודע היטב כי לפני ישיבת הוועדה מתקיימים דיונים מקצועיים בנוגע לכל מועמדת ומועמד, במשך עשרות שעות במצטבר".

גנץ: בלי תקציב - נתניהו ימשיך להוביל לבחירות

מוקדם יותר, גנץ התייחס בישיבת הסיעה לקרע בקואליציה ואמר כי "בהיעדר תקציב, ראש הממשלה ימשיך להוביל אותנו לבחירות יקרות רק משום שיקולי גמישות אישיים. עד שהכנסת תתפזר נמשיך להוביל הצעות חוק שאנחנו מאמינים שיעשו טוב לציבור: חוק השוויון שיבטיח שכל האזרחים שווים בפני המדינה, נמשיך לקדם את חוק הפונדקאות ונעשה הכל כדי להשלים את ההליך והחוק שיסייע לאלפי זוגות צעירים שביטלו את החתונות בגלל הקורונה ולא קיבלו החזר כספי". יו"ר כחול לבן אמר כי "אם אכן נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות - אני אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול, כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי".

בהיעדר הליכוד, ש"ס ויהדות התורה, הוחלט כי הצעת החוק שאושרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית תהיה באחריות ועדת הכנסת - שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן. משמעות ההחלטה היא שאם פיזור הכנסת יעבור בוועדה ובשלוש קריאות (ולא באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר בגלל היעדר תקציב), תוכל מפלגתו של בני גנץ לשלוט בתאריך הבחירות הבאות.
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר כי "לא נצביע בעד פיזור הכנסת - שכולם יראו שכחול לבן גוררת את ישראל לבחירות. נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת". ח"כ גינזבורג הגיב לזוהר ואמר: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה". בהמשך הודיע ח"כ זוהר כי "הקואליציה תחרים היום את הצבעת האי אמון". במפלגת יש עתיד עקצו את זוהר בתגובה ואמרו: "לברוח ולהחרים את העבודה שלך, לא יחזיר את אמון הציבור בממשלה של נתניהו ובטח שלא יוסיף לך את ה-כ' של הכבוד".