משרד ההגנה של סוריה מסר הלילה (בין שבת לראשון) כי ישראל תקפה מוצבים במחוז חומס שבמרכז המדינה. מקורות מודיעיניים מערביים ציינו כי התקיפות פגעו בשורה של "בסיסי אוויר" באזור מרכזי במדינה, שבו מוצבים אנשי צבא איראנים. לפי דיווחים בכלי תקשורת במדינה ישנם חמישה פצועים בתקיפה - כולם אנשי צבא. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו בעקבות התקיפה.
שני מקורות מודיעיניים מערביים הוסיפו כי תקיפות הטילים כוונו לעבר שדה תעופה בבסיס T4, שממוקם מערבית לעיר העתיקה תדמור, ולשדה התעופה א-דבעה, ליד העיירה אל-קוסייר הסמוכה לגבול עם לבנון, שם מתבצר חיזבאללה. לפי המקורות, אנשי צבא איראנים, לצד לוחמים מחיזבאללה, מוצבים בשני שדות התעופה. לדבריהם, ישנה גם נוכחות חזקה של מיליציות פרו-איראניות במחוז חומס.
מקור צבאי סורי השמיע בעקבות התקיפה איום חריג בתקשורת הסורית: "ההתקפות החוזרות ונשנות של הצבא הישראלי מעידות על החולשה שלו וחוסר היכולת לפעול קרקעית. ההתקפות האלה לא יעברו בשלום, ראו הוזהרתם".
2 צפייה בגלריה
אזור התקיפה בחומס שבסוריה שיוחסה לישראל
אזור התקיפה בחומס שבסוריה שיוחסה לישראל
אזור התקיפה בחומס, סוריה
בכלי התקשורת במדינה ציינו כי נגרם נזק לאתרים שהותקפו, ושמערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט מספר טילים ולהפילם. הטלוויזיה הסורית מסרה מפי מקור צבאי כי התקיפה בוצעה בשעה 00:35 (שעון דמשק).
לפי דיווחים במדינה, הדי פיצוצים נשמעו באזור התקיפה, שכללה שיגור של מספר טילים משמי צפון לבנון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, מסר כי "ישראל תקפה מהאוויר באמצעות טילים מספר יעדים של צבא סוריה והמיליציות האיראניות באזור חומס. האתר שהותקף הוא בסיס צבאי שבו נמצאים פעילי חיזבאללה".
בארגון הוסיפו כי "הדי פיצוצים נשמעו באזור ותמרות עשן נצפו במרכז למחקרים בח'רבת אל-תיבן ובאתר נוסף באזור שדה התעופה אל-קציר, ושדה התעופה הצבאי א-דבעה. אמבולנסים נקראו למקום, יש מידע על הרוגים בתקיפה. זו התקיפה הישראלית התשיעית במספר השנה". ראש הארגון, רמי עבד אל-רחמן, מסר כי בנוסף לחמשת החיילים הסורים שנפצעו, כמה לוחמים המזוהים עם איראן נהרגו במרכז המחקר.
2 צפייה בגלריה
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
יועץ צבאי של משמרות המהפכה שנהרג בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בשבוע שעבר, ואזור התקיפה
בלילה שבין יום חמישי לשישי סוריה דיווחה כי הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק ומערכות ההגנה האווירית הסוריות פעלו נגד תקיפה באזור. סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה כי מדובר בתקיפה ישראלית. סוריה דיווחה על התקיפה לאחר חצות, סמוך לשעה 00:30.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי "התקיפה הישראלית השנייה בתוך 24 שעות" התרחשה מערבית לדמשק. כמה טילים של חיל האוויר הישראלי שוגרו לעבר בסיסים של צבא סוריה ואתרים של המיליציות האיראניות במקום. בתקיפה נפגע מחסן של אמצעי לחימה, והדי פיצוצים נשמעו באזור. מקור אופוזיציה אמר ל-ynet כי "הותקף מחסן ששימש את איראן באזור דמשק, יש פגיעה ודאית". מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו טיל אחד לפחות. במרכז ציינו כי "לפי שעה, אין דיווח על נפגעים בתקיפה".
לפי המרכז הסורי, בתקיפה שיוחסה לישראל נהרגו חמישה פעילים במשמרות המהפכה של איראן במדינה. מוקדם יותר באותו היום הודיעה איראן כי יועץ צבאי של משמרות המהפכה נהרג הלילה בתקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "תסנים" ובטלוויזיה האיראנית, ההרוג הוא מילאד חיידרי. חיידרי הוא איש מנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה של איראן, שעוסקים בהכוונת פיגועים נגד ישראל. הוא היה בסוריה, במקום שבו נתפס, עם אנשי מיליציות פרו-איראניות.
גם בלילה שבין יום רביעי לחמישי האשימה סוריה כי ישראל תקפה באזור דמשק. לטענתה, מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד התקיפה ויירטו כמה מהטילים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, טען כי היו הרוגים בתקיפה.
גורם צבאי סורי מסר לתקשורת הממלכתית במדינה שהתקיפה התבצעה בשעה 01:20, ובמהלכה חיל האוויר הישראלי תקף יעדים באזור דמשק באמצעות כמה טילים שנורו מכיוון רמת הגולן. "מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים והפילו חלק מהם", טען. "שני חיילים נפצעו בתקיפה, ונגרם נזק". לפי מרכז המעקב, היעד של התקיפה היה אתר של המיליציות האיראניות באזור כפר סוסא שבדמשק. לטענתם, כאמור, היו הרוגים בתקיפה - אבל לא ידוע בשלב זה כמה.