הבכיר האיראני מילאד חיידרי, שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בלילה שבין חמישי לשישי, הוא איש מנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה של איראן, שעוסקים בהכוונת פיגועים נגד ישראל. הוא היה בסוריה, במקום בו נתפס, עם אנשי מיליציות פרו-איראניות.
חשוב לציין שהמשבר הפוליטי-חברתי בישראל, והשסע שהוא גרם, הוא שיקול מרכזי בימים אלה בתכנונים של אויבי ישראל ובראשם איראן, אך לא רק היא, אלא גם הפלסטינים במטרה להגביר את הכאוס והקרע הפנימי בתוך ישראל. היוזמות האלה באות מכיוונים שונים ובעיקר מאיראן. בטהרן שוררת כעת עצבנות על רקע העשרת האורניום לרמה של 84%, שהיא כמעט רמה של חומר בקיע שמשמש לייצור פצצה.
1 צפייה בגלריה
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מילאד חיידרי
ראש המטות המשולבים האמריקני, הגנרל מארק מילי, אמר בשימוע בקונגרס השבוע כי איראן מסוגלת כעת, בהינתן ההחלטה, לייצר פצצה גרעינית ראשונה בתוך כמה שבועות. עובדה זו גרמה לקהילה הבינלאומית להתרות באיראן - ולכן האיראנים מחפשים דרכים יחסית "שקטות" להתמודד עם ישראל בלי לעורר עליה את זעם דעת הקהל העולמי.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון של אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח אתמול בצהריים כי חוץ מחיידרי, בתקיפה הלילית בסוריה נהרגו ארבעה פעילים נוספים במשמרות המהפכה שפועלים במדינה. אתמול הודיעה איראן כי "היועץ הצבאי", חיידרי, נהרג ב"תקיפה ישראלית" באזור דמשק.
באיראן איימו להגיב על הפגיעה ביועץ משמרות המהפכה, ובדיווח ב"תסנים" נכתב כי "המשטר הציוני ללא ספק יקבל תגובה לפשע הזה". אתמול בבוקר, בהודעה מטעמו, טען משרד החוץ האיראני כי "התקיפות הישראליות בדמשק הן ניסיון שלה להסיט את תשומת הלב מהמשברים הפנימיים בישראל".
התקיפה הלילית בסוריה הייתה השנייה שיוחסה לישראל תוך 24 שעות. לפי מרכז המעקב, כמה טילים של חיל האוויר הישראלי שוגרו לעבר בסיסים של צבא סוריה ואתרים של המיליציות האיראניות במקום. בתקיפה נפגע מחסן של אמצעי לחימה, והדי פיצוצים נשמעו באזור. ברשת אל-ערבייה הסעודית דווח כי התקיפה הישראלית כוונה נגד משלוח של רכיבים אלקטרוניים ושבבים שמיועדים לשפר דיוק טילים.
גם בלילה שבין רביעי לחמישי האשימה סוריה כי ישראל תקפה באזור דמשק. התקיפה התרחשה בשעה 01:20, ולטענת גורם צבאי סורי חיל האוויר תקף יעדים באזור הבירה בטילים שנורו מכיוון רמת הגולן. "מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים והפילו חלק מהם", טען הגורם. "שני חיילים נפצעו בתקיפה, ונגרם נזק". לפי מרכז המעקב, היעד של התקיפה היה אתר של המיליציות האיראניות באזור כפר סוסא שבדמשק.
פורסם לראשונה: 20:44, 31.03.23