שעות ספורות אחרי שהזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי שיגרה טיל נ"ט לעבר ג'יפ בשטח ישראל - בין קיבוץ יד מרדכי לשדרות שבעוטף עזה - וגרמה לפציעתו באורח של של אזרח ישראלי, פרסם ארגון הטרור את תיעוד האירוע (בפתח הכתבה).

הסלמה ביום ירושלים - עדכונים אחרונים:

  • נמשך ירי מטחי הרקטות לעבר שדרות ועוטף עזה; אין נפגעים
  • הקבינט אישר "תקיפה אווירית משמעותית" ברצועה, ללא פעולה קרקעית
  • מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה ובחלק מיישובי הנגב והשפלה
  • הג'יהאד האיסלאמי פרסם תיעוד מירי נ"ט לעבר רכב אזרחי, גבר נפצע קל
בג'יהאד האיסלאמי נטען תחילה כי הרכב שנפגע היה ג'יפ צבאי, ואילו מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברכב אזרחי שנפגע מירי נ"ט. מתחקיר ראשוני של הצבא עולה כי האזרח עמד לצד הרכב, וכך ככל הנראה מנע פציעה חמורה יותר. בצבא הדגישו כי "יש להישמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים".
2 צפייה בגלריה
אזעקות בבית נקופה
אזעקות בבית נקופה
בית נקופה
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
2 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל בשמי שדרות
יירוט כיפת ברזל בשמי שדרות
יירוט של כיפת ברזל בשמי שדרות
(צילום: בראל אפרים)
עמי רבין, קצין הביטחון של קיבוץ ניר-עם, היה הראשון שהגיע אל הישראלי שנפצע מפגיעת הטיל. "הוא עמד ליד האוטו ובנס הוא רק נפצע קל", שחזר בשיחה עם ynet. "הוא עמד ממש על הגבעה והיה חשוף".
"שמעתי את הפיצוץ וראיתי פטריית עשן, מיהרתי למקום וראיתי אותו עומד ליד הרכב כשהוא פצוע קל", הוסיף. "הוא היה בהלם מוחלט. מיד הובלתי אותו למטה כדי שלא יהיה חשוף והזעקתי את המשטרה ואת מד"א. הוא יצא בנס מהאירוע הזה, אבל בקושי הצליח לדבר. זה אירוע קשה מאוד".
זמן קצר לפני כן, בשעה 18:00, נשמעו אזעקות בירושלים, בית שמש וביישובי האזור. זאת עם פקיעת האולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מערכת כיפת ברזל הופעלה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כעבור זמן קצר שוגרו מטחים גם לעוטף עזה.
האזעקה באזור ירושלים נשמעה גם ביישובים בית נקופה - שם נגרם נזק לבית - מבשרת ציון, מוצא עילית, קיבוץ צובה, אבו גוש, גבעת יערים, עין נקובא, עין ראפה, רמת רזיאל, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים וכסלון. האזעקה נשמעה גם במשכן הכנסת, והח"כים פונו מהמליאה.
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר: "גדודי עז א-דין אל-קסאם שיגרו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותו היטב".
כמו כן, בישראל נערכים לירי לעבר המרכז ולעבר נמל התעופה בן גוריון. בנוסף, רשות התעופה האזרחית הנחתה לסגור את המרחב האווירי לגובה של 1,500 רגל באזור מסוים במרכז הארץ ברדיוס של קילומטר אחד, והגבילה את גובה הטיסה משדה התעופה הרצליה לגובה דומה.