2 צפייה בגלריה
זירת הרצח של מהראן עואיסי בריינה
זירת הרצח של מהראן עואיסי בריינה
מהראן עואיסי נורה למוות כ-4 חודשים אחרי אחיו וכשבוע אחרי בן דודו
מהראן עואיסי (38) בנו של סגן ראש העיר נצרת מוחמד עואיסי, נורה למוות היום (שלישי) על-ידי אלמונים בכפר ריינה שבגליל התחתון. צוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. רואיד עואיסי (25), אחיו הצעיר של מהראן, נורה למוות לפני כארבעה חודשים במרתף ביתו, לאחר שאלמונים הגיעו לרצוח את מהראן אך לא מצאו אותו. בן דודו, עבד אלקאדר עואיסי (22) נרצח לפני כשבוע.
2 צפייה בגלריה
רואיד עואיסי. בנו של סגן ראש העיר נצרת
רואיד עואיסי. בנו של סגן ראש העיר נצרת
רואיד נרצח לאחר שהגיעו לחסל את אחיו מהראן אך לא מצאו אותו
לפי החשד, הרקע לירי שאירע היום, והעלה את מניין הנרצחים בחברה הערבית ל-125 מתחילת השנה, הוא הסכסוך המתמשך בין ארגוני הפשיעה בכרי וחרירי. מהראן עואיסי היה מאוים, ונורה למוות כיממה לאחר שפורסם סרטון של מישהו מאיים עליו. לטענת המשטרה, אדם ברכב גנוב נמלט מהזירה, אך הוא נעצר בתום מרדף ונבדק חשד למעורבותו ברצח. המשטרה הוסיפה כי רכב נוסף נמלט מהמקום והוא אותר לאחר מכן סמוך לזירה.
ביום שנרצח אחיו אמר מהראן עואיסי כי "רואיד היה אדם ישר, נהדר ושקט, לא עשה אף טעות. אני גדול ממנו ב-14 שנים ותמיד הוא פנה אליי, אני גידלתי אותו. זה מאוד כאב לנו. הוא היה סטודנט והיה אמור לסיים בעוד חודשיים, חיכינו לחגוג ביום זה אבל לצערי שמחתנו הפכה לאווירה עצובה וכואבת".
הוא הוסיף כי "עוד לא ידוע לנו מי עמד מאחורי הרצח, מופתעים שחיסלו את האח. לצערי המשטרה הוציאה הודעה שהרקע הוא סכסוך בין עבריינים, בלי לבדוק מי הוא אח שלי". מהראן תקף את המשטרה: "היא צריכה להתבייש. כשכלב נעדר המשטרה מחזירה אותו תוך כמה ימים וחוגגת בהודעות, אבל כשנרצח אדם הרוצח נשאר משוחרר. בנצרת נרצחו לפחות שבעה קורבנות ולא היו פענוחים, אם הרצח היה מתרחש בנוף הגליל, בקריות ובחיפה היינו רואים תוצאה אחרת וטובה".