המתח לקראת פתיחת הקלפיות בארה"ב היום (ג') גואה, ואמריקנים רבים חוששים שמחגיגה לדמוקרטיה יהפוך היום הזה לקרב בין שני המחנות הפוליטיים, הרפובליקנים תומכי דונלד טראמפ והדמוקרטים של ג'ו ביידן. על רקע החשש מכאוס שיגררו תוצאות צמודות, בבירה וושינגטון נמשכו עבודות האיטום בחנויות ברחבי העיר, כדי להתכונן לאפשרות של אלימות, התפרעויות וביזה.
שני המועמדים הנמצאים ברגעיו האחרונים של הקמפיין, ממשיכים לנדוד בין תומכיהם וקוראים להם לצאת להצביע מתוך הנחה שבמקרה של מרוץ צמוד דוגמת 2016 – כל קול עשוי להיות בעל ערך שלא יסולא בפז.
בינתיים, היום שלפני הבחירות בוושינגטון היה שמשי ונעים, ורבים יצאו להסתובב ברחובות. צוות ynet תפס כמה מהם לשיחה על קורונה, כלכלה וחשש ממלחמת אזרחים. דיוויד, תושב העיר, אמר: "אני מקווה שטראמפ יזכה אבל אי אפשר לדעת. אני קצת מודאג מאפשרות שביידן ייבחר. נהניתי מהכהונה של טראמפ בארבע שנים האחרונות. אני חושב שהמצב טוב, הכלכלה צמחה, המשרות. באופן כללי - היה ממש טוב".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות דונלד טראמפ עצרת צפון קרוליינה
ארה"ב בחירות דונלד טראמפ עצרת צפון קרוליינה
דונלד טראמפ בעצרת צפון קרוליינה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן בעצרת באוהיו
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אטילה שומפלבי בוושינגטון
אטילה שומפלבי בוושינגטון
אטילה שומפלבי, שליח ynet בוושינגטון
(צילום: עידן ארבלי)


לגבי הנתונים המדאיגים של מגפת הקורונה הוא הוסיף: "אני לא חושב שזה קשור לטראמפ. מאשימים אותו אבל אני לא חושב שזאת אשמתו. הוא ניסה כמיטב יכולתו לטפל בזה. כן, אני קצת מודאג מזה, אבל אני מקווה שזה יסתדר. הדבר העיקרי הוא הכלכלה והמשרות. זו הדאגה העיקרית שלי".
מייקל, תושב מרילנד שעשה ג'וגינג מול הבית הלבן, סיפר: "הצבעתי כבר ביום שני שעבר לביידן. הוא למען אמריקה, הוא למען הדמוקרטיה, למען העתיד".
- ארבע השנים האחרונות היו רעות לאמריקה? "אני חושב שכן. יש הרבה פילוג, הרבה שנאה אחד לשני. אני לא אוהב את זה".
כריסטינה, תושבת וושינגטון שטיילה על המדשאות עם ילדיה, מתכוננת למרוץ צמוד, אבל לא חוששת מאלימות שתלווה את פרסום התוצאות: "אני לא חוששת ממלחמת אזרחים. למדינה שלנו יש היסטוריה של התמודדות עם קשיים ואנחנו הולכים לעבור את זה".
- מה הנושא החשוב ביותר שצריך להתמודד איתו מיד לאחר הבחירות? "אין ספק שמגפת הקורונה. אני מאמינה שלא התייחסנו לזה כראוי וכתוצאה מכך אני עומדת כאן עם שלושת ילדיי כשאנו עוטים מסכות. אם היינו פועלים נכון מהתחלה, אני לא חושבת שהיינו במצב הזה כעת".
פורסם לראשונה: 23:26, 02.11.20