בטלוויזיה האיראנית, שנוטה להציג דיווחי תעמולה של הרפובליקה האיסלאמית, שודר אתמול (רביעי) דיווח שמתאר איך לכאורה תיראה מתקפה אפשרית על ישראל מזירות נוספות - מלבד עזה. בדיווח הוצג המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כשהוא אומר כי אם המלחמה תמשיך "אף אחד לא יעצור את כוחות ההתנגדות" - ולאחר מכן נטען כי חיזבאללה מצפון, המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה ממזרח והחות'ים בתימן מדרום, "יתאמו את המתקפה על ישראל עם טילים וכטב"מים כדי ליצור 'מצור מכל הצדדים'", לשון הדיווח.
3 צפייה בגלריה
 עלי חמינאי
 עלי חמינאי
חמינאי. "אם הקריאות לא ייענו נתקוף בימים הקרובים"
(צילום: KHAMENEI.IR / AFP)
לטענת טהרן, בידי החות'ים בתימן טילים עם טווח של כ-2,000 קילומטרים, ובידי חיזבאללה טילים מתקדמים שיכולים לפגוע גם בכלים של חיל הים ובתל אביב. בדיווח נטען עוד כי אנשי המיליציות בעיראק התמקמו בעמדות בגולן לצד אנשי המיליציות בסוריה. "הפעולות הללו יכולות לקרות בימים הקרובים אם הקריאה של חמינאי לעצור את ההתקפות על עזה לא ייענו".
רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד חוסיין באקרי, קיים היום שיחות טלפון עם שרי ההגנה של רוסיה וקטאר. במהלך שיחה עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הזהיר באקרי כי "המשך הפשעים של ישראל" והסיוע של חלק מהמדינות יובילו להידרדרות המצב ועלולים "לדחוף את שאר המשתתפים להיכנס לזירה". אנו מודאגים מאוד מהמשבר הרחב והאכזרי נגד אזרחים".
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגליל העליון
כוחות צה"ל בגליל העליון
כוחות צה"ל בגליל העליון
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
הדיווח בטלוויזיה האיראנית מגיע ברקע המתיחות הגוברת בגבול הצפון וחילופי האש בדרום לבנון. מאז החלה המלחמה בישראל, גם צבא ארצות הברית נמצא בכוננות מוגברת באזור. הבוקר, דווח ברשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, כי שתי רקטות שוגרו לאזור בסיס אמריקני הנמצא בצפון-מזרח סוריה, שם נכנסו לכוננות גבוהה.
כחלק מתמיכתה, שלחה ארה"ב למי הים התיכון שתי נושאות מטוסים והבוקר, חיל הים של צבא ארה"ב הודיע כי ספינת הפיקוד והשליטה של הצי ה-6, Mount Whitney, עושה גם היא את דרכה לאזור. כל אלו נועדו להרתיע את הגורמים השונים מרחבת הסכסוך, או כפי שאמר הנשיא ג'ו ביידן בנאומו בשבוע שעבר: "למי שחושב לנצל את המצב, יש לי מילה אחת – Don't".
3 צפייה בגלריה
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ האיראני. עשויים להצטרף למלחמה
(צילום: Louai Beshara / AFP)
בדברים ששודרו שלשום בטלוויזיה האיראנית הממלכתית נשמע חמינאי מצדיק את רצח האזרחים במתקפת הטרור של חמאס. "מי שחיים בהתנחלויות הישראליות בפלסטין הכבושה אינם אזרחים – רובם חמושים". הוא אמר כי יש להעמיד בכירים ישראלים לדין בגין "פשעיהם" נגד הפלסטינים ועזה והוסיף: "אנחנו חייבים להגיב, אנחנו חייבים להגיב על מה שקורה בעזה.
בימים האחרונים פיזר גם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן, שלל הצהרות שבהן יותר מרמז כי טהרן ובנות חסותה, ובראשן חיזבאללה, עשויות להצטרף למלחמה אם ישראל לא תחדל מפעולותיה בעזה.