1 צפייה בגלריה
לב לבייב
לב לבייב
לב לבייב
(צילום: אוראל כהן)
הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם חברת LLD של איש העסקים והיהלומן לב לבייב, ועם מנכ"ל החברה ראובן שמואלב, בפרשת "היהלום השחור". ההסכם יוצג בהמשך בבית המשפט ויקבל את אישורו. לבייב זומן לחקירה עם נחיתתו לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) בנתב"ג, לאחר שנים שבהן שהה בחו"ל, והתייצב בהמשך במשרדי לה"ב 433.
במסגרת הסדר הטיעון, תשלם החברה קנס של מיליוני שקלים. לבייב הגיעה לפנות בוקר בטיסה מרוסיה, וגורמים שנכחו בשדה התעופה סיפרו ל-ynet כי בלש המשטרה ניגש אליו עם נחיתתו ומסר לו זימון לחקירת משטרה.
במסגרת פרשת "היהלום השחור", שפורסמה לראשונה ב-ynet, נחקר החשד להברחת ענק של יהלומים בסכום של 300 מיליון שקלים. במסגרת החקירה עלה כי עובד באחד המפעלים של לבייב ברוסיה, אדם ללא עבר פלילי, הבריח לכאורה לישראל כמות גדולה של יהלומים כשהגיע לארץ לפני שש שנים כתושב חוזר. החשוד אף טמן כמויות גדולות של יהלומים במזוודות ועל גופו, יחד עם שאר הכבודה שלו. במשטרה סבורים כי החשוד מכר את היהלומים בארץ מבלי לדווח על כך לרשויות המס. בפשיטה שערכו בלשי היחידה לחקירות בינלאומיות על ביתו בשנת 2018, נמצאו מאות תעודות משלוח הקשורות ליהלומים.

ב-2018 נעצרו במסגרת הפרשה שישה חשודים, בהם זבולון, בנו של לב לבייב, וקרובי משפחה נוספים. לבייב עצמו, ששהה אז בחו"ל, סירב לחזור לארץ לחקירה, ואף העמיד תנאים לחזרתו.
במהלך המשא ומתן שניהל לבייב עם המשטרה לפני ארבע שנים בנוגע לחזרתו לארץ, פרקליטיו העבירו למשטרה מסמך דרישות שבו נכתב כי לבייב "נכון להתייצב ולמסור גרסה מלאה ומפורטת לשאלות". לבייב הציע להיחקר ממקום מושבו בחו"ל, או להגיע לישראל לחקירה שבסיומה יתאפשר לו לשוב לעבודתו בחו"ל. לבייב הציע להבטיח את התייצבותו, בכך שישהה במעצר בית במהלך החקירה ויפקיד ערבויות.
מהמשטרה נמסר שבמסגרת חקירה משותפת של היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ויחידת החקירות מכס ומע"מ ירושלים ברשות המסים, נחקר איש העסקים במשרדי היאחב"ל בחשד לעבירות מס, הלבנת הון, השמדת ראיות ושיבוש הליכי חקירה, הברחת טובין, מרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.
מטעמו של איש העסקים נמסר: "לבייב הגיע הבוקר למטה לה"ב 433 ומסר בחקירה את גרסתו העקבית לפיה לא היה מעורב בשום שלב בהברחות יהלומים. מר לבייב ישוב הלילה למשפחתו, ויחזור לישראל בשבועות הקרובים".