ילד בן שש טבע אחר הצהריים (שבת) בבריכה של רשת מועדוני הקאנטרי קלאב "ספורטן" בפתח תקווה, ומצבו מוגדר אנוש. אחיו כבן ארבע טבע גם כן וחולץ במצב בינוני. השניים נתינים זרים מאריתראה.
ממד"א נמסר כי הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 בשעה 17:51. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהוזעקו למקום ביצעו בילד שנמשה מהמים פעולות החייאה, ופינו אותו לבית החולים שניידר. הוא מורדם ומונשם, והרופאים ממשיכים להיאבק על חייו.
1 צפייה בגלריה
הספורטן העירוני בפתח תקווה
הספורטן העירוני בפתח תקווה
הספורטן העירוני בפתח תקווה
(צילום: ניצן דרור )
הפרמדיקים האווס חאטיב וגלי סופר ממד"א סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו על הדשא ילד כבן שמונה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. המצילים במקום החלו לטפל בו ומיד ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שנמשכו תוך פינוי לבית החולים, שם הרופאים והצוותים המתינו לנו. פעולות ההחייאה נמשכו עד שחזר הדופק. הילד השני נמשה מהמים בהכרה מלאה, נבדק ולא נזקק לטיפול רפואי. הוא היה נסער, הרגענו אותו ופינינו אותו להמשך בדיקות בבית החולים".
מ"ספורטן" בפתח תקווה צוין בעקבות המקרה: "ליבנו עם המשפחה, אנחנו מלווים אותה ומתפללים לשלומו של הילד. האירוע בשלבי חקירה ולכן אנחנו נמנעים מלמסור פרטים".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2021 טבעו למוות תשעה ילדים. משנת 2016 ועד היום טבעו למוות 108 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "החופש הגדול בעיצומו ואנחנו רואים עלייה ניכרת בטביעות ילדים במהלך החופשה. גם בבריכה הציבורית לא משאירים ילדים ללא השגחה צמודה של מבוגר אחראי. לימודי שחייה מצילים חיים ומומלצים החל מגיל ארבע ובהתאם ליכולות הילד. בכל קיץ מומלץ לחזור עם הילד על לימודי שחייה לשיפור מיומנות. רק כשהילד עומד בכמה מדדים המאשרים שהוא מיומן מספיק, ניתן לאפשר לו בהדרגתיות לבלות לבד במים".
בחודש שעבר נקבע מותו של הראל חיים מדלעי בן ה-5, כמה ימים לאחר שטבע בבריכה ציבורית בבת ים. הוריו, שירה ולירון, אמרו אז ל-ynet כי "אין פה אשמים, אין את מי להאשים. מה שחשוב לזכור הוא שאסור להגיד 'לי זה לא יקרה'. אנחנו בפתיחתה של עונת הרחצה, הורים צריכים להיות ערניים ולהשגיח על הילדים שלהם, לשים 20 עיניים ולא להוריד לשנייה, לא לזרוק אחריות אחד על השני. ערנות מצילה חיים, ערנות מונעת אסון".
בשבוע שעבר טבע למוות אור אלפא בן ה-18, לאחר שנכנס לים בחוף הדייגים שבחדרה, הממוקם בין תחנת הכוח לבין מלון רמדה שבעיר, ונסחף בזרם. הוא נכנס למים יחד עם שניים מחבריו, שהצליחו לחלץ עצמם אל החוף. גופתו נמצאה בתום חיפושים ממושכים כיממה לאחר שהוכרז כנעדר, ולאחר שנפלטה אל חוף חפציבה, כמה עשרות מטרים צפונית מהמקום שבו נעלם.