לוחם צה"ל תועד שותל עץ במהלך הלחימה ברצועת עזה ומקדיש את הפעולה "לתקומת עם ישראל ולשחרור כל אסירי ציון", בהם אריאל דנינו השוהה במעצר מינהלי ועמירם בן אוליאל, רוצח משפחת דוואבשה. "אנחנו לא שוכחים אתכם", אמר הלוחם, "אתם חלק מהמאבק הזה. לא נשכח את אף אחד מאחורה. כולם יגיעו עד הסוף. עם ישראל חי". בצה"ל גינו את התנהלות ודברי הלוחם ש"אינם עולים בקנה אחדם עם ערכי צה"ל". התיעוד בנגן הווידאו שבפתח הכתבה.
רק בשבוע שעבר חתם שר הביטחון יואב גלנט על צו מעצר מינהלי נגד דנינו, פעיל ימין קיצוני מהמאחז קומי אורי שליד יצהר, שנעצר לארבעה חודשים. בן אוליאל, נזכיר, הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא.
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
1 צפייה בגלריה
לוחמים נטו עצים באדמות רצועת עזה סמוך למקום בו היו דוגית ואלי סיני
לוחמים נטו עצים באדמות רצועת עזה סמוך למקום בו היו דוגית ואלי סיני
"אתה חלק מהמאבק". לוחם נטע עץ לשחרור רוצח משפחת דוואבשה
(צילום: יריב כץ)
בן אוליאל הודה בעבר ברצח במהלך חקירתו, ואף שחזר את המעשה. תחילה, הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד ב-2020, ובחודש ספטמבר באותה השנה נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. בהמשך ערער בן אוליאל על הרשעתו ברצח, אך בית המשפט העליון דחה את הערעור פה אחד.
חרף זאת, שמו של בן אוליאל עלה לכותרות לא אחת בשנה האחרונה, כאשר במקרים שונים חברים בקואליציה ואנשי ציבור הביעו תמיכה ברוצח - בין אם בדיבור ובין אם בתרומה במסגרת מימון ההמונים למענו. רק בספטמבר האחרון ח"כ לימור סון הר מלך והשר עמיחי אליהו, שניהם מעוצמה יהודית, הטילו ספק בהרשעת הרוצח - סון הר מלך אף הגדילה לעשות וכינתה אותו "הצדיק הזה".
מדובר צה"ל נמסר: "התנהלות ודברי החייל העולים מהתיעוד אינם עומדים בקנה אחד עם פקודות וערכי צה"ל, המצופים מחיילים בעת מילוי תפקידם".