גנץ לקואליציה: "אתם מעודדים סרבנות במילים שלכם"

לאחר החלטת 37 טייסי מילואים בטייסת 69 להימנע מהתייצבות לאימונים בעקבות המהפכה המשפטית, שעוררה סערה בצבא, קרא הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ למשרתי המילואים: "המשיכו לשרת ולהגן על הארץ הזו במחאות ובגיחות, אל תתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב". על חקיקת הסעיפים בתוכנית נתניהו-לוין אמר גנץ: "אם הדהירה תימשך, מיליון אנשים ייצאו לרחובות כדי להדהד את קול העם".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"הידברות היא האמצעי, לא המטרה". גנץ
(צילום: קונטקט)
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
גנץ תקף: "תעצרו את החקיקה ונדבר, בלי מגבלות ובלי אולטימטומים". נתניהו ולוין
(צילום: EPA)
בפתח ישיבת סיעתו קרא יו"ר הממלכתי למשרתי המילואים להמשיך להתייצב לשירות "בכל תנאי", ופנה לנתניהו: "איך מרגישים רמטכ"לים וקצינים בכירים במילואים, חלקם גיבורי מלחמות ישראל, כשמכנים אותם ואת פקודיהם טרוריסטים ומעלילים עליהם שהם ממומנים על-ידי איראן?". גנץ הוסיף: "לגורמים האחראים בקואליציה אני קורא לעצור את ההסתה. המילים שלכם שולחות אש שעלולה להצית כאן מלחמת אחים. בהתבטאויות שכאלו אתם מעודדים סרבנות שנובעת מכעס, ומחלישים את צה"ל והמדינה".
"לצד הדאגה מסרבנות בצה"ל, אני מוטרד יותר מהסרבנות של נתניהו וחברי הקואליציה לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות", הוסיף גנץ. "עד לפני זמן קצר עוד הייתה מכונסת ועדת החוקה, תוך התעלמות מרצון העם ומניסיונות הנשיא לעצירה ולהידברות". גנץ הוסיף כי הידברות היא האמצעי, ולא המטרה. "היא אמצעי לקיום דיוני עומק, להגיע להסכמות, לשרת את החברה. לא דרך להעביר את חופשת פורים, למי שהחליט להתחפש לזאב בעור של כבש. תעצרו את החקיקה ונדבר - בלי מגבלות ובלי אולטימטומים".
גנץ התייחס גם להפגנות אמש, ואמר: "אתמול יצאו לרחובות למעלה מרבע מיליון מפגינים בעשרות מוקדים. אנחנו נוציא עוד ועוד אנשים. אם הדהירה תימשך - מיליון אנשים ייצאו לרחובות כדי להדהד את קול העם. מיליון אנשים ערכיים, לא אנרכיסטים. הפגנת המיליון בדרך - אולי אז מישהו יקשיב".
מוקדם יותר הרמטכ"ל לשעבר וחבר מפלגתו של גנץ, ח"כ גדי איזנקוט, קרא לטייסים להימנע מאי הגעה למילואים. "אני מבין את כאבכם הגדול ומוקיר את מאות האלפים הנאבקים על פניה ועתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות", אמר איזנקוט. "צה"ל הוא הגוף היחידי שייעודו להבטיח את קיום מדינת ישראל. בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק".
לדברי איזנקוט, "מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את קיום המדינה. מלא הערכה על תרומתכם ארוכת השנים לחיזוק הביטחון הלאומי של מדינת ישראל".