פרופ' אריה לוין, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית החולים וולפסון, הובא הבוקר (יום חמישי) שוב לבית משפט השלום בתל אביב לדיון נוסף בעניינו. פרופ' לוין חשוד בבעילת קטינה מתחת לגיל 14, בעילה שלא בהסכמה ומעשה מגונה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בתשעה ימים בנוסף לארבעת הימים שקיבלה בתחילת השבוע - והשופטת קריסטינה חילו החליטה על שישה, עד יום שלישי. כמו כן, היום נודע כי ישנן 10 מתלוננות בתיק - בהן חמש שהגישו תלונה בימים האחרונים. אחת מהמתלוננות נגד לוין תיארה אירוע שהתרחש בשנה וחצי האחרונות.
2 צפייה בגלריה
אריה לוין בהארכת מעצר
אריה לוין בהארכת מעצר
פרופ' אריה לוין בדיון בהארכת מעצרו
(צילום: מוטי קמחי )

נציג המשטרה בדיון אמר כי "להארכת המעצר הראשונה הגענו עם חמש מתלוננות ואמרנו שיש שתי קטינות, אבל נפלה טעות והייתה אחת. מאז פנו למשטרה עוד חמש מתלוננות חדשות - שתי קטינות ושלוש בגירות". שתיים מהתלונות הן בגין אונס. הוא הוסיף כי "מאז הארכת המעצר הראשונה פרופ' לוין נחקר פעמיים נוספות. יש לנו עדויות נוספות ופעולות רבות שדורשות מאיתנו לשמור עליו במעצר".


"בדיון הקודם קבע בית המשפט חשד סביר כעילת מעצר", אמרה השופטת. "בפתח הדיון הונחו לפניי חומרי חקירה נוספים ונציג היחידה החוקרת סיפר שהתקבלו מספר תלונות נוספות. עיינתי בחלק מחומרי החקירה החדשים וסימנתי מתוכם מסמכים. מדובר בחקירה רגישה ומורכבת והמכילה מספר מתלוננות. אינני נדרשת בשלב זה לסוגיית ההתיישנות שעשויה להיקשר לחלק מהמעשים. עיון בממצאים מאז הארכת המעצר הקודם מעלה את החשד הסביר. מדובר בעשרה מקרים, שלוש מהן קטינות ושתי מקרי אונס - אחד כלפי בגירה ואחד כלפי קטינה.
"המעשים על פניו חורגים מעניין הטיפול הרפואי, לפחות בחלקם. הסנגור הסכים להארכת מעצרו של החשוד וביקש לקצרו. פעולות החקירה המתבקשות חשופות בחלקן לשיבוש. נציג המבקשת ציין שיש לבצע עימותים עם המתלוננים ויש עוד פעולות שיכולות להיות משובשות. מצאתי לנכון לצמצם את מספר הימים המבוקש על-ידי היחידה החוקרת, כי בית המשפט אמור לפקח על החקירה שמתקדמת עד כה בקצב משביע רצון".


בדיון הקודם אמר נציג המשטרה אמר כי מדובר בפרשה שנחקרת כבר חודשיים וחצי. בתחילת השבוע הפכה החקירה לגלויה וכרגע בתיק יש כמה מתלוננות נגד הרופא, שתיים מהן היו בעת המעשים קטינות. התלונה האחרונה מהן הוגשה ב-2014.השופטת דנה אמיר כי "קיים חשד סביר" נגד הרופא החשוד - ולכן האריכה את מעצרו.
עו"ד ליאור אפשטיין, סנגורו של פרופ' לוין, אמר: "היכולת להבין מה קורה בתיק מעצר זה היא כמו היכולת להבין מה קורה במשחק כדורסל כשאתה מחוץ לאצטדיון. אנחנו לא עוסקים בתיק, לא מנהלים את המשפט, מנהלים בפני השופטת את הדרך שבה צריכה להתבצע החקירה וכמו שאנחנו מבינים - בית המשפט מפקח היטב על החקירה. במקרה הזה אני מאמין שהדברים ילכו ויפחתו מבחינת המעצר. פרופ' לוין נחוש לנהל את הגנתו, לתת למשטרה את כל הרקע - לרבות רקע של מומחים".
במשטרה אמרו כי הרופא הבכיר ביצע את המיוחס לו לאורך שנים במסווה של אבחון וטיפול רפואי. החקירה נגד פרופ' לוין נפתחה עם קבלת תלונות במשטרה לצד איתור ואיסוף עדויות מכמה נשים נוספות, שמהן עלה החשד כי החשוד ביצע בהן עבירות מין שונות בבית החולים ובקליניקה פרטית, תוך הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול לכאורה נדרש.
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין
פרופסור אריה לוין
שתי תלונות נוספות הוגשו. פרופ' אריה לוין
עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של הרופא, אמר בתום הדיון הקודם: "מדובר בתיק שהמשטרה חייבת לחקור, חייבת לבדוק תלונות מהסוג הזה, טענות מהסוג הזה. אנחנו כאזרחים חייבים לא לגזור את דינו. ראיתם שהפרופסור התייצב בפני בית המשפט, כל מעשיו הם להעביר את הנתונים המדויקים, להראות שלא הייתה כוונה לפגיעה בבנות.
"נושא אופי הבדיקה הוא נושא ששנוי במחלוקת, זה ויכוח של רופאים שמאמינים באבחנה כוללנית. ב-2015 הייתה ועדה שהתעסקה בזה, הוא בעצמו פרש מזה אז. זה לא אירוע אוטומטי, זה אירוע הרבה יותר מורכב. המשטרה סבורה שהפעולות האלה הן עבירת מין, אנחנו טוענים שהן פעולות של רופא".
בבית החולים וולפסון מסרו השבוע כי "מאז נודע דבר המעצר אנחנו מזועזעים מהחשדות החמורים ובטוחים שתתקיים חקירה מקיפה וממצה. כמובן שנסייע למתלוננת ככל שנוכל". עוד צוין כי "בית החולים לא הכיר את החשדות עד היום, התלונות הועברו על-ידי הממונה על הטרדות מיניות שעל-פי חוק מדווחת ישירות לגורמי האכיפה. בעקבות פנייתה נפתחה החקירה. בית החולים מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מינית בפרט וכל התנהגות שאינה עומדת בסטנדרט האתי בכלל".