אלמונים הציתו הלילה (בין שישי לשבת) שני עצי חג המולד שהוצבו ליד כנסיות בעיר סכנין. המשטרה פתחה בחקירה של ההצתות, שהתרחשו לפי החשד בסביבות השעה 03:00 ו-06:00.
המשטרה מסרה הבוקר כי העצים שהועלו באש, ונשרפו חלקית, הוצבו סמוך לכנסייה הקתולית ולכנסייה האורתודוקסית בעיר. שתי הכנסיות הגישו תלונה, והשוטרים אספו ממצאים מהזירות השונות.
2 צפייה בגלריה
עצי חג המולד שנשרפו
עצי חג המולד שנשרפו
אחד העצים שהוצתו
המשטרה מסרה כי היא מתייחסת לעבירות של פגיעה בסמלי דת ורגשות מאמינים בחומרה. "המשטרה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למצות את הדין עם העבריינים", נמסר.
בקהילה הנוצרית בארץ הביעו זעם על הצתות העצים, וקראו להתייחס אליהן כאל טרור לכל דבר. וודיע אבו נסאר, יועץ לראשי הכנסיות בישראל, אמר כי שתי ההצתות הנפרדות מראות בבירור שהייתה "כוונת זדון" מאחורי המעשים. "אנו דורשים מכוחות הביטחון ורשויות המדינה להתייחס לאירוע כפיגוע טרור. חובה להביא את הטרוריסטים לדין".
חבר הכנסת לשעבר מסעוד גנאיים, שמתגורר בסכנין, אמר כי מדובר בניסיון לפגוע באחדות עירו, שלדבריו "עמידה" בפני מעשים שכאלו. "ידיים חוטאות ומרושעות מנסות מדי שנה לזרוע מחלוקת ופילוג. הניסיון לשרוף את עץ חג המולד הוא מעשה שיש להוקיעו. ידיים אלה שביצעו את הפשע הזה זרות לסכנין".
תושב אחר, אחמד גנאיים, אמר בשיחה עם ynet: "אני מגנה את המעשה. בסכנין חיים מוסלמים ונוצרים וכולם שומרים על יחסים טובים. תמיד יש לנו קול אחד ואנחנו תומכים יחד בכל מאבק ושולחים ברכות בחגים. לצערי ישנם אנשים שלא ידוע מאיפה הם ושרוצים לפגוע ביחסים ולשלוח מסר שהם נגד חג המולד – והדבר הזה אינו מקובל. אם הם גברים שיצאו להילחם נגד הפושעים שרוצחים אותנו, אבל אני בטוח שאין להם אומץ לעשות דבר כזה".