1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
בדיקת קורונה מתחם היבדק וסע מד"א מזרח ירושלים
ארכיון
(צילום: AFP)
בדרך לשיא נדבקים מאז אוקטובר: מאז חצות אובחנו בישראל 4,743 חיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ב'). בסך הכול בוצעו עד כה כ-63 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הנוכחי עומד על 7.5%, גבוה מהממוצע בימים האחרונים העומד על 6.15%.
52,513 אזרחי ישראל מוגדרים חולי קורונה פעילים, מהם 1,331 מאושפזים בבתי החולים. 793 מתוך אותם חולים מאושפזים במצב קשה. מצבם של 265 מוגדר קריטי. 203 חולים מחוברים למכונות הנשמה. 88 בני אדם נפטרו מתחילת החודש, שישה מהם במהלך היום.
מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יכנס את הממשלה לדיון בהידוק הסגר בתוך 48 שעות. שר הביטחון בני גנץ, אמר כי "צריך לקדם את החיסונים למערכת החינוך ולחשוב על פתרונות יצירתיים למען הילדים שלומדים בתקופת הקורונה".
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בישיבת הממשלה: "אם לא ננקוט את הצעדים הכי קשים שיש - במרץ-אפריל אנחנו נהיה במצב של איטליה במרץ הקודם. אני יודע מה אני אומר, ואנחנו עוד נציג את הדברים האלה בממשלה. אנחנו נהיה במשבר בריאותי קשה יותר מהגל הראשון והשני, וזה פרומו לדיון מחר כדי שלא נלך לישון בלילה בתחושה שרק נחזיק מעמד".
לפני כן התייחסה ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", לעלייה בתחלואה בנגיף. היא אמרה שבכל יום נפטרים 30 בני אדם שנדבקו בנגיף, אך ציינה כי בהתאם לקצב החיסונים, "אנחנו בדרך להגיע לרוב המתחסנים מעל גיל 60".
היא הוסיפה כי "התחלואה שעולה מעמיסה על מערכת הבריאות. אנחנו לא בקריסה של מערכת הבריאות, אבל התחלואה הקשה גורמת לעומסים על בתי החולים. זה דבר שעלול להביא לפגיעה בפעילות השוטפת ואנחנו בהחלט לא רוצים להגיע לשם".
גרינפלד ציינה כי צוותי ההוראה נמצאים בתעדוף השני לקבלת החיסון. "הכוונה היא לחסן את כל האוכלוסיות הכי פגיעות וקודם כל זו האוכלוסייה המבוגרת של בני ה-60 ומעלה. הייתה החלטה לחסן שוטרים וצבא מתוך ראייה שהם אנשים חשובים מאוד ולא ניתן למלא את תפקידם מרחוק - מה שניתן לעשות כרגע עם עובדי ההוראה", אמרה.