העלייה החדה בתחלואה בקורונה, לצד הנחיות הממשלות החדשות, הובילו לתורים ארוכים במתחמים השונים ברחבי הארץ ועלייה כמובן גם במספר הבדיקות. גם היום (שבת) לא חל כל שיפור בהיערכות לנבדקים הרבים. למעשה, לא מעט אנשים שהגיעו למתחמי הבדיקות הבינו שייאלצו לבלות חלק ניכר מהשבת בהמתנה - ופשוט ויתרו.
5 צפייה בגלריה
תורים ארוכים לבדיקות קורונה במודיעין
תורים ארוכים לבדיקות קורונה במודיעין
תורים ארוכים לבדיקות קורונה במודיעין-מכבים-רעות
(צילום: משה מזרחי)
5 צפייה בגלריה
תור גלילות דרייב אין קורונה בדיקות
תור גלילות דרייב אין קורונה בדיקות
בדיקות בדרייב אין גלילות
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
תורים ארוכים לבדיקות קורונה במודיעין
תורים ארוכים לבדיקות קורונה במודיעין
(צילום: משה מזרחי)
במתחם הבדיקות שבעמק חפר השתרך היום תור ארוך של אזרחים שהגיעו לעבור בדיקות הקורונה - עומס שהוביל להארכת שעות הפתיחה של המתחם. "הילדה התחילה להשתעל ביממה האחרונה, ואני מקווה שלא נדבקה", סיפרה מיטל לוי מנתניה. "הגענו לבדיקה ועמדנו כאן כמעט שעה. תור ארוך של הורים וילדים. חבל שלא פתחו עוד עמדות, כי כל השבת הלכה פה על זה".
למתחם בעמק חפר מגיעים תושבים גם מפרדס חנה, חדרה ונתניה, מכל קופות החולים, וכוח האדם לא מספיק כדי לעמוס בעומס. דרור אהרון שהגיע למתחם אמר כי "חבל שלא פתחו עוד מתחמים - זה ממש מטורף לעמוד ככה חצי שעה, ויש כאלו שלהבנתי עמדו גם שעה. היו צריכים לפתוח מקומות נוספים בשבתות, בטח אחרי העלייה בתחלואה".
אסף רוזנברג ובנו אורי בן ה-14 המתינו שעתיים בתור לבדיקה. אורי שלומד בבית ספר בתל אביב נדרש לעשות בדיקה, לאחר שתלמיד נמצא מאומת לנגיף. "עמדנו שעתיים בול על השעון בתור במתחם הגדול באוניברסיטה שבתל אביב זה היה סיוט גדול - כולם שם עומדים צמוד בתור ארוך שעות. למה הסיוט הזה? חייבים עוד עמדות, עוד מתחמי בדיקה, הסיוע חייב לבוא לטובת הציבור. זה פשוט לא הגיוני לעמוד שעתיים בתור להיבדק עם ילד", מחה האב.
5 צפייה בגלריה
המושבה פתח תקווה אצטדיון בדיקות קורונה
המושבה פתח תקווה אצטדיון בדיקות קורונה
"כמעט שעתיים בתור, מהכניסה לאם המושבות". מתחם הבדיקות באצטדיון בפתח תקווה
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
תורים לבדיקות קורונה באוניברסיטת תל אביב
תורים לבדיקות קורונה באוניברסיטת תל אביב
התור בתל אביב לבדיקות. הדוגמת בעמדה: "השאירו אותי לבד"
(צילום: אטילה שומפלבי)
באצטדיון המושבה בפתח תקווה השתרך תור ארוך גם כן. "אני כמעט שעתיים פה, והשובל של המכוניות הוא ממש מהכניסה לאם המושבות", אמרה רחל כרמלי, תושבת העיר. "אני מקווה שכל מי שעומד פה לא חולה קורונה, אבל זה נראה שיש פה יותר מאלף איש".
במתחם הבדיקות המהירות באוניברסיטת תל אביב המתין מגיש אולפן ynet אטילה שומפלבי שעה וחצי בתור. למרות התור הארוך, של כמאות אנשים, במתחם כולו הייתה בודקת אחת בלבד. "השאירו אותי לבד, אין תגבור", אמרה. "בין שמונה לעשר בבוקר בדקנו שישה אנשים, אז לקחו את התגבור שהיה איתי למתחם אחר - ומאז אני לבד".
במתחם הבדיקות במודיעין-מכבים-רעות המתינו הנבדקים, לדבריהם, שלוש שעות ואף יותר. כך למשל, דני הגיע למתחם הבדיקות במודיעין-מכבים-רעות, והמתין בתור כבר כשעתיים וחצי. "אני בפינה, אני נכה ויש לי תו. למה לא עושים עמדה לנכים? קשה לי לשבת שעתיים וחצי על הכיסא באוטו. איפה בנט? בן אדם מוגבל לא צריך לשבת כל כך הרבה זמן באוטו", אמר.
עילאי, שהגיע להיבדק אחרי שאמו אובחנה כחיובית לקורונה, המתין במודיעין-מכבים-רעות יותר משעתיים - ועידו, שאותו תפסנו כשהיה ממש בסוף התור, המתין 3 שעות.
בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית התייחסו להתפשטות האומיקרון וצפו כי העלייה בתחלואה תימשך בשבועות הקרובים, "כך שמספרי הנדבקים, בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה-20 אלף וימשיכו לעלות בשבוע השני של ינואר". לדבריהם, "מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף, צפוי ליצור עומס גבוה מאד בבתי החולים בחצי השני של ינואר".