2 צפייה בגלריה
תת-ניצב סיגל בר צבי  מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
תת-ניצב סיגל בר צבי  מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
תת-ניצב סיגל בר צבי והמפכ"ל קובי שבתאי
(צילום: אלעד גרשגורן, צילום: ירון ברנר)
ההפתעה שמתכנן המפכ"ל, אחרי הפרישה המפתיעה של מפקד מחוז המרכז: רב-ניצב קובי שבתאי מתכנן למנות את תת-ניצב סיגל בר צבי, סגנית מפקד מחוז דרום, למפקדת אגף התנועה ולהעלותה לדרגת ניצב. אם כוונתו תצא אל הפועל תהיה זאת הפעם הראשונה שאישה תעמוד בחזית המלחמה בתאונות הדרכים.
בר צבי, יצוין, קודמה לתפקיד הנוכחי שלה רק בפברואר האחרון, אחרי שכיהנה בעבר כראש חטיבת השיטור באגף המבצעים. המפקד הנוכחי של אגף התנועה, ניצב אלון אריה, כך על פי תוכניותיו של שבתאי, יחליף את ניצב משה ברקת - שפרש במפתיע בסוף החודש שעבר מתפקידו כמפקד משטרת מחוז מרכז.
2 צפייה בגלריה
ניצב משה ברקת
ניצב משה ברקת
פרישה מפתיעה, חמישה חודשים בלבד אחר המינוי. ניצב משה ברקת
(באדיבות המשטרה)
המינויים המתוכננים, שעדיין נמצאים על הנייר ודורשים דיון נוסף ואת אישורו של השר לביטחון פנים עמר בר-לב, מגיעים על רקע אותה פרישה מפתיעה של ניצב ברקת – חמישה חודשים בלבד לאחר שמונה לתפקיד הבכיר. ברקת הסביר אז כי "מיצה" את תפקידו. בעקבות הפרישה הזו, בימים האחרונים ישב שבתאי עם מקורביו וניסה למצוא סידור מחודש בעקבות פינוי התפקיד הבכיר. גורם בכיר בסביבתו של המפכ"ל אמר ל-ynet שהמפכ"ל טרם הניח על שולחנם של השר ושל סגל הפיקוד של המשטרה את המינויים הצפויים, והוא שוקד בימים אלה על האפשרויות שניצבות בפניו.
הפרישה של ברקת, נזכיר, הגיעה בצל טענות של מקורביו של ברקת כי הוא "לא הסתדר עם המפכ"ל". לדברי המקורבים, המפכ"ל התערב בהחלטות שלו ובניהול המחוז. "בן אדם שמונה לתפקיד לא עוזב אחרי כמה חודשים, הוא יכול היה לפרוש מזמן", אמרו גורמים במחוז. קצינים אחרים טענו כי סגל הפיקוד הבכיר ששבתאי מינה מורכב בעיקר מאנשי אמונו - ולדברי אחד החברים בו, "מרגישים שהסגל כבר לא איכותי כמו פעם". אחד הקצינים הבכירים במשטרה הוסיף כי "יש משבר אמון חריף בקרב הקצונה הבכירה".