כבר כמעט שלושה חודשים שסרט הזוועות, שהוכן על ידי דובר צה"ל ומכיל בתוכו תיעודים רבים למעשים המזעזעים של מחבלי חמאס בבוקר 7 באוקטובר, מוקרן בישראל וברחבי העולם לעיתונאים, בכירים בתעשיית הבידור, משפיענים, אנשי דת ופוליטיקאים.
2 צפייה בגלריה
ניר עוז
ניר עוז
מעל 400 הקרנות עד כה לסרט הזוועות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההקרנה הראשונה של הסרט, שאורכו 47 דקות, נערכה ב-23 באוקטובר ליותר מ-200 כתבים זרים - ומאז הוקרן בסך הכול 430 פעמים לכ-11,200 צופים, כך על פי נתונים שנחשפים היום (ראשון) לציון 100 ימים למלחמה.
הסרט הוצג כאמור במקומות רבים על הגלובוס, כך למשל בארצות הברית התקיימו 95 הקרנות, בהן הקרנות באו"ם, בקפיטול, בקונגרס, במחלקת המדינה ובסנאט. זאת בנוסף להקרנות לבכירים במגזר העסקי הבינלאומי, מחוקקים, קובעי מדיניות, דיפלומטים ונספחים, גופי תקשורת, משפיענים. מעבר לכך נערכו הקרנות לבכירים במספר אוניברסיטאות, בין היתר בהרווארד, קורנל, ייל, UCLA, פרינסטון, NYU ועוד.
הכותרת
100 ימים למלחמה: בחזרה לכאוס של 7 באוקטובר | רונן ברגמן
24:40

הסרט הוקרן גם בפרלמנטים ברחבי אירופה - בית הלורדים, הפרלמנט הרומני, האסיפה הכללית בצרפת (בית תחתון), הסנאט הצרפתי, הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, הפרלמנט בבריסל, הפרלמנט הדני, הפרלמנט השבדי והפרלמנט הצ'כי.
בארץ נערכו גם הקרנות מיוחדות למשפיענים שהגיעו לבקר, בהם אילון מאסק, מייקל רפפורט, ג'יימס מאסלו ועוד, ובנוסף הקרנות למנהיגים בחברה הערבית.
מבין התגובות הרבות לסרט, חשוב לציין את דבריו של דויד גירו, סגן יו"ר הבית התחתון בצרפת, שיומיים לפני הצפייה השתתף בכנס בתוניסיה וניסה להמעיט ולהכחיש חלק מהזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. כאשר יצא מההקרנה צוטט באומרו "לא אחזור על טעות זו שוב".
מחר תיפתח בלונדון תערוכת Voices from the Tunnels, פרויקט ביוזמה פרטית בהובלת Oct 7 Human Chain, שאחראים על מיזמים נוספים להעלאת המודעות לשחרור החטופים.
2 צפייה בגלריה
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צופה בסרט הזוועות
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צופה בסרט הזוועות
הקרנת סרט הזוועות באו"ם בחודש שעבר
התערוכה מתקיימת בתעלות של בניין ישן במזרח לונדון, ומדמה את התנאים האכזריים שבהם נכלאו, ועדיין כלואים, החטופים הישראלים. התערוכה מציגה רגעים המתבססים על עדויות של חטופים ששבו ארצה ונתנו עדות על החיים בשבי הטרור של חמאס.
מדובר באירוע למוזמנים בלבד, הנפרס על פני חמישה ימים ובמהלכו יוקרן לראשונה סרט הזוועות של דובר צה"ל כ-15 פעמים ברצף לאורך כל ימי התערוכה (שלוש פעמים ביום). אל התערוכה יגיעו בכירים בתעשייה, אנשי תקשורת, חברי פרלמנט ועוד.
בין המארגנים נמצאים גם יעל די קסטרו, הילה לוסקי-ויגדר ועופר שאבי, שארגנו בנובמבר האחרון הקרנה אזרחית, שיצרה אימפקט נרחב בעיתונות וברשתות ואף דוברה בדרשות יום השישי במסגדים ברחבי הממלכה.