3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: האבא דורון, האמא רוית, שירין ויובל
מימין לשמאל: האבא דורון, האמא רוית, שירין ויובל
בני המשפחה. מימין לשמאל: דורון, רוית, שירין ויובל
אחרי שאיבדו את בתם בתאונה קטלנית במקסיקו, בני הזוג רוית (54) ודורון (56) זיו, מחפשים אם פונדקאית שתישא ברחמה את עובריה של רוית שנשמרו משנת 1998. "זה לא יחליף את שירין", אמרו ההורים, "אבל זה ייתן עוד חיות ואור".
שירין זיו בת ה-23 נהרגה במרץ האחרון בתאונת דרכים בטיול לפירמידות שליד קנקון, שאליו יצאה ברכב שכור עם עוד ארבעה חברים. היא איבדה את חייה לאחר שהנהג איבד שליטה על הרכב, שהתהפך כמה פעמים. הוריה, דורון ורוית, גילו במקרה כי ברשותם עוברים שנשמרו מההפריה שביצעו לפני כ-24 שנים, שממנה נולדה בתם המנוחה. לאחר הגילוי, השניים החליטו לפנות ברשתות החברתיות לקהל הרחב כדי למצוא אם פונדקאית שתוכל להביא עבורם ילד לעולם.
3 צפייה בגלריה
שירין זיו ז"ל
שירין זיו ז"ל
שירין זיו ז"ל
רוית שוחחה עם ynet וסיפרה על ההחלטה המשפחתית להביא ילד נוסף. "שירין הגיעה אלינו בתהליך IVF לפני כ-24 שנים. כשהייתי בת 39 התקשרו לשאול אם אנחנו רוצים לשמור את העוברים שהקפאנו, ומאז שכחנו מזה. בעקבות מותה של שירין, אני נמצאת בטיפול, והמטפלת הציעה שנבדוק אם העוברים עדיין קיימים. בהתחלה קיבלנו תשובה שלא איתרו אותם, אבל אחרי ארבע שעות התקשרו ואמרו שהם נמצאו". לדבריה, "הבשורה הזאת הייתה וואו. פתאום זה נתן לנו את הדחיפה לעשות מעשה".
"למצוא פונדקאית בארץ זה לא קל", אמרה רוית. "אנחנו לא צעירים. אני בת 54 ודורון בן 56, אבל אנחנו צעירים בנפשנו - לכן נוצר המצב של פונדקאות. זה מאוד חשוב לנו. זה לא יחליף את שירין, אבל זה ייתן עוד חיות ואור. גם הבת הצעירה שלנו, יובל בת ה-22, נתנה את הסכמתה". היא הוסיפה: "זה רצון מאוד עמוק וזה מרגיש נכון. עם זאת, אני מציאותית ויודעת שלא בטוח שזה ילך. כבר חווינו אכזבה גדולה ממותה של שירין, אבל אנחנו אופטימיים. יש לנו מלא אהבה ורצון ולפגוש את מי שתצא איתנו למסע הזה. ניתן את כל מה שאפשר למי שתתאים ותרצה כדי שנצליח ביחד להגיע לזה".
3 צפייה בגלריה
קנקון
קנקון
קנקון. ארכיון
(צילום: shutterstock)
כאמור, רוית חשפה את רצונה בפונדקאות ברשתות החברתיות, אף שהחשיפה לא קלה לה. "יש פחד מהביקורת של הסביבה. בסופו של דבר אנחנו אנשים פרטיים שלא אוהבים להיחשף". לדבריה, "לא קל לראות את התמונה של שירין מתנוססת, זה עוד כואב, אבל ידענו שיש לנו מטרה נעלה ששווה את החשיפה למרות הקושי. בינתיים קיבלנו כמה פניות מנשים. זה פשוט מופלא שבכל גיל נשים פונות אליי, כל כך רוצות לעזור ובודקות אם הן יכולות להיות אלה שיעברו איתנו את המסע. אם הן מתאימות, זה אומץ".
רוית תיארה את חסרונה של בתה בחיי היום-יום. "לא הצלחתי לשמור על שירין וזה קושי. היא איתי כל הזמן, ואני מנסה לבקש ממנה סימנים. אני בטיפולים ואנחנו נעזרים בחברים ובמשפחה הקרובה". לדבריה, "לא יודעים איך היינו מצליחים לעבור את זה בלי הסביבה הקרובה. שירין חסרה כל הזמן. הכי חסרים לי האהבה שלה אלינו, האור והחיות שבה, החיוך, החיבוק, האושר, הוקרת התודה שלה לכל דבר שעשינו ורדיפת הצדק שלה. היא מצאה את הטוב בכל אחד". היא הוסיפה: "הדבר הכי נורא זה לקבל הודעה של שוטר ושתי עובדות סוציאליות שמודיעים לך שהבת שלך נהרגה במקום. זה צרחות והשמיים נופלים, ואז יוצאים להחלמה ארוכה".
"אם נביא עוד ילד לעולם שיכול להביא את מה שהיא נתנה, זה יהיה מדהים", אמרה רוית. "היא השפיעה על כל כך הרבה אנשים, ליצור עוד ילד אחד כזה זו מתנה לעולם. זו החלטה משפחתית, וחבל שאי אפשר לקבל גם את הסכמתה. היא כל כך אהבה אותנו, אין סיבה שהיא לא תשמח".
ליצירת קשר עם רוית ניתן לפנות לטלפון 050-7387169.
פורסם לראשונה: 23:00, 07.12.22