בפעם השנייה מתחילת המבצע - ההצלחה נשמרת: מיירט של מערכת קלע דוד שוגר בצהריים (שישי) בהצלחה לעבר רקטה ששוגרה מרצועת עזה לכיוון ירושלים. רקטה שנייה יורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל. ביום רביעי פורסם לראשונה ב-ynet כי שש שנים אחרי הכרזת המערכת כמבצעית, בוצע יירוט מבצעי שלה מול רקטה ששוגרה לתל אביב.
על-רקע חידוש הירי של הג'יהאד האיסלאמי מרצועת עזה, אחרי כ-13 שעות של שקט במה שנראה כסיום מבצע "מגן וחץ", נשמעה ב-12:02 אזעקה ביישובים סמוכים לירושלים, בין היתר בבית שמש, נס הרים, ביתר עילית ואלון שבות. חיל האוויר עשה כאמור שוב שימוש במערכת קלע דוד ויירט רקטה ששוגרה לכיוון הבירה. לא דווח על נפגעים או על נזק.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: רסיסי יירוט מהמטח לירושלים
תיעוד: רסיסי יירוט מהמטח לירושלים
תיעוד מיירוטי רקטה ששוגרה לעבר ירושלים


היירוט ביום רביעי במערכת שכונתה בעבר "שרביט קסמים" היה המוצלח הראשון מבחינה מבצעית, לאחר שב-2018 שוגרו מיירטי קלע דוד לעבר רקטות ששוגרו מסוריה והחטיאו. עלות כל מיירט במערכת יקרה זו נאמדת במיליון דולר.
המערכת מיועדת להתמודד עם איומים משמעותיים כגון רקטות כבדות וטילים בליסטיים בשכבה שבין כיפת ברזל (פצמ"רים, קסאמים וגראדים) לבין "חץ 2" ו"חץ 3" (טילים ארוכי טווח, בעיקר מאיראן, שנעים מחוץ לאטמוספירה). קלע דוד אינה ניידת כמו כיפת ברזל, אלא נייחת ועם כיסוי ארצי, בדומה למערכת החץ.
מערכת קלע דוד הוכנסה למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ב-2016 ושנה אחר כך הוכרז עליה כמבצעית, אבל עד יום רביעי, כאמור, היא הופעלה פעם אחת בלבד בפעילות מבצעית.