1 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
ציפי רפאלי ובתה בר
(צילום: מוטי קמחי)
ציפי רפאלי, אמה והסוכנת האישית של דוגמנית העל בר רפאלי, הגישה היום (ב') עתירה לבג"ץ נגד שירות בתי הסוהר בטענה כי נמנע ממנה טיפול רפואי בכלא. בעתירה דורשת רפאלי להחזיר לה טיפול רפואי דחוף שמוגדר מציל חיים והופסק לאחרונה. בעתירתה ביקשה דיון דחוף בנושא.

רפאלי האם נכנסה בספטמבר האחרון לכלא נווה תרצה, שם היא מרצה 16 חודשי מאסר במסגרת עסקת טיעון שאליה הגיעה ביחד עם בתה והפרקליטות. השתיים הואשמו בהעלמת מס על הכנסות של 34 מיליון שקל והודו בעבירות במסגרת הסדר טיעון, שעל סיכומו פורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". לאחרונה הגישה רפאלי האם בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין.
על פי ההסכם, בר רפאלי מרצה תשעה חודשי עבודות שירות בבית נועם שבקריית אונו, מרכז המספק מסגרת חינוכית שיקומית לחניכים מעל גיל 21, בעלי לקויות שכליות ופיזיות. בית נועם פועל זה 34 שנים בעיר, ובו 72 חניכים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

התיק הפלילי נגד רפאלי ואמה היה אחד מתיקי החקירה הגדולים של מס הכנסה בשנים האחרונות. על פי כתב האישום שבהסדר, ציפי רפאלי הורשעה בהשבת תשובה כוזבת על שאלה שנשאלה על פי הפקודה, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, השמטת הכנסה מדו"ח בכוונה להתחמק ממס או לעזור לאחר להתחמק ממס, וכן בעריכת דו"ח לא נכון ובמסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר. בר רפאלי הודתה במסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר.
בבית הסוהר היחיד בארץ לנשים, שבו מוחזקות כיום כ-150 אסירות, הבהירו לפני כניסתה של רפאלי כי היא לא תזכה ליחס מועדף. "הדבר היחיד שאני יכולה להמליץ לה הוא לשכוח מזה שהיא ציפי רפאלי. פשוט להיות ציפי, בדיוק כמו שרונית היא רונית והילה זו הילה", אמרה ל-ynet סוהרת בבית הסוהר עם כניסתה של רפאלי לכלא.
משירות בתי הסוהר נמסר: "טרם קבלת עתירת האסירה בשב"ס, הוחלט על-ידי הרופא המומחה המטפל בה כי החל ממחר יוחזר הטיפול הרפואי שאותו קיבלה".