מבצע "שומר החומות" – היום השישי: שעה קלה אחרי סיום ישיבת הקבינט מסרו אחר הצהריים (יום א') ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי הצהרה בנוגע ללחימה בעזה ולאפשרות של הפסקת אש בימים הקרובים. נתניהו הצהיר כי המבצע יימשך בימים הקרובים חרף לחץ בינלאומי, ושלח מסר מפייס לחברה הערבית על רקע המהומות האלימות של השבוע האחרון.
נתניהו: "אנחנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש כדי להשיב שקט וביטחון. זה עוד ייקח זמן. מדברים על הלחץ הבינלאומי - תמיד יש לחצים אבל סך הכול אנחנו מקבלים גיבוי רציני מאוד. אני רוצה להודות לידידנו ג'ו ביידן ומדינות אחרות רבות שעשו צעדים בלתי מקובלים כמו הנפת דגלי ישראל על בתי הממשל שלהם. אנו מעריכים זאת".
על ההתפרעויות בחברה הערבית הוסיף: "אני מברך על מגמת הרגיעה שרואים בציבור הערבי. לא מוחלטת, אבל ראינו ירידה. תמיד אמרתי - לא כל ולא רוב הציבור, אבל מיעוט שיש לטפל בו. אנחנו רוצים לגבות מחיר מהתוקפן כמו בכל סוג של טרור, להשיב את השקט והביטחון ולשקם את ההרתעה והמשילות. זה לוקח זמן. המטרה שלנו היא להפסיק את האלימות ואחר כך לשקם את היחסים בין יהודים וערבים. חיים יחד במדינה וצריך להשיב מסלול של דו קיום ושיתוף פעולה".


על המבצע בעזה הוסיף: "אנחנו גובים מחירים כבדים מאוד מחמאס על התוקפנות הבלתי נסבלת. צה"ל תקף יותר מ-1,500 מטרות בימים האחרונים, פגע קשה בפעילות התת-קרקעית של חמאס. הארגון השקיע עשור שלם והון על חפירת מנהרות, והרוב - לא הכל - ירד לטמיון. ה'מטרו' הפך למלכודת מוות למחבלים. בתחבולות עושים מלחמה, בתעוזה ננצח". הוא חזר על בקשתו לשמור על הנחיות פיקוד העורף בזמן אזעקות, והוסיף: "אני מבקש: צמצמו את הפעילות בחוץ. שמרו על ההנחיות".
אחריו התייחס גם השר גנץ למהומות ביישובים הערביים: "הכינו חזק ונמשיך להכות חזק בחמאס, אבל חשוב לא פחות שננצח במלחמה על הבית. ערב החג הוא הזדמנות של כל מנהיג ציבור להתעורר וזה הזמן של כל אחד מאיתנו להתייחס לשני כאל אח ולהרגיע את הרוחות בינינו".
על מבצע התקיפות נגד מערכת המנהרות הקרקעית בתוך עזה אמר גנץ: "בימים האחרונים הפך צה"ל את רשת המנהור העזתי למלכודת מוות. מ'מטרו' של חמאס לרכבת של גיהנום. זה הישג אסטרטגי במלחמה בחמאס ששובר את התפיסה שלו ואת תורת הלחימה שלו. אנחנו יודעים שבחמאס הופתעו".
על מספר האזרחים הרב שנפגע בימים האחרונים ברצועת עזה אמר גנץ: "אני עושים זאת בהתאם לדין הבינלאומי תוך הפעלת שיקול דעת. כפי שאמרתי למשלחת האמריקנית ולשר ההגנה, אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל מול ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה".

הרמטכ"ל כוכבי אמר לסיום: "חמאס עשה טעות קשה. הוא לא קרא אותנו נכון ולא העריך את עוצמת התגובה שלנו. פגענו ביכולת תת-קרקע שהיה פרויקט הדגל של חמאס. פגענו אנושות בפרויקט ייצור הטילים והרקטות, וגם זה יצריך שיקום ארוך. עם זאת, הירי על העוטף נמשך ובהיקף גדול. אנחנו מודעים לכך. אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש ועל פי השלבים שתכננו".
נתניהו עצמו התראיין לרשת CBS האמריקנית ואמר כי "חמאס הוא לא תוקף אותנו בגלל שהוא מנסה להעלות את רמת החיים של הפלסטינים. הם השתמשו במנהרות שהשמדנו לא בשביל לבנות את עזה, אלא כדי להרוס את ישראל. זאת מטרתם המוצהרת".
מוקדם יותר הסתיימה ישיבת הקבינט בתום ארבע שעות, ובמהלכה אושר להמשיך בתקיפות לפי תוכנית הצבא. גורם מדיני אמר שישראל תכניס לכל הצעה להפסקת אש את נושא השבויים והנעדרים. גורם בקבינט ציין שלפי ההערכות - המבצע יסתיים השבוע.
לאורך שעות הצהריים נשמעו עשרות אזעקות ברחבי דרום הארץ - מאשדוד ובאר טוביה ועד באר שבע ויישובי הפזורה הבדואית. לא דווח על נפגעים, אך כמה רקטות לא יורטו ופגעו באזורים מיושבים, בהם בית כנסת ורכב חונה באשקלון, ליד סופרמרקט בבאר שבע ובין בתים פרטיים באשדוד. אין נפגעים בגוף.
במקביל נמסר מדובר צה"ל כי נמשכות התקיפות של מחבלים ועמדות שיגור רקטות של חמאס בעזה. בין השאר הותקפו שלוש עמדות שיגור רקטות בצפון הרצועה וחוסלו שישה מחבלים שהתכוננו לשיגור רקטות. מטוסי קרב תקפו "דירה מבצעית" של פעיל מודיעין צבאי בחמאס שבה הייתה עמדת שיגור טילי נ"ט בצפון הרצועה.