1 צפייה בגלריה
נתניהו ושלדון אדלסון
נתניהו ושלדון אדלסון
נתניהו ואדלסון
(צילום: AFP)
משרד ראש הממשלה העביר היום (ג') תגובה לבקשת חופש מידע על השיחות שנערכו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והבעלים של החינמון "ישראל היום", איל ההימורים שלדון אדלסון, בין השנים 2015 ל-2017. לפי המידע, שנמסר לבקשתו של עו"ד שחר בן מאיר, בשנת 2015 נתניהו ואדלסון שוחחו 18 פעמים, שש מתוכן בשבוע הקריטי לפני הבחירות במרץ 2015.
בשנת 2016 התקיימו 24 שיחות. ב-1 בינואר 2017 התקיימה שיחה אחת, לפני תחילת החקירה הגלויה בתיק 2000, ולאחריה לא נרשמו עוד שיחות. בספטמבר 2017, כך נמסר, המשרד הפסיק לתעד את השיחות.
עו"ד בן מאיר אמר לאחר פרסום הנתונים כי "פירוט השיחות מוכיח שני דברים. הראשון הוא ש'ישראל היום' אינו עיתון ומעולם לא היה עיתון אלא רק כלי תעמולה בשירות נתניהו, דבר שמהווה עבירת מימון מפלגות הכי גדולה שניתן להעלות על הדעת. השני זה שאת נתניהו לא מעניין שום דבר (ומעולם לא עניין) למעט התדמית שלו ומה יכתבו או ישדרו עליו. בגלל זה הוא עומד כידוע כעת למשפט פלילי, ולדעתי גם על הקשרים עם 'ישראל היום' היה עליו לעמוד למשפט פלילי".
אתמול פורסמה במסגרת אותה בקשה רשימת השיחות שנערכו בין נתניהו ועורך החינמון לשעבר עמוס רגב באותה התקופה. בשנת 2015 נערכו 73 שיחות, מתוכן 21 בחודש שקדם לבחירות, כאשר לעתים קרובות השערים של העיתון העבירו מסרים דומים המסייעים לנתניהו. עם מחליפו בועז ביסמוט קיים נתניהו 17 שיחות בחודשיים, עד שהתיעוד הופסק.