פרסום ראשון: כחצי שנה לאחר התקרית שבה נהרג לוחם סיירת גולני סמ"ר עמית בן יגאל בכפר יעבד נחשפות העדויות שמסר המחבל בחקירתו בשב"כ וכן עדות אחד הלוחמים. "הייתי בבית", סיפר נזמי אבו בכר (49), נשוי ואב לילדים. "שמעתי צעקות, עליתי לגג והבנתי שהצבא לקח את אחד השכנים והכניס אותו לרכב. הנשים צעקו – אל תיקחו אותו. ראיתי בפינת הגג אבן, חצי בלוק. הסתכלתי למטה, ראיתי כמה חיילים מתחת לבית. הצעקות של הנשים צבטו לי את הלב והעציבו אותי. הרמתי את הבלוק וזרקתי לכיוון החיילים. לא ראיתי מה האבן עשתה".
אחד הלוחמים שהיה ליד הבניין סיפר בתחקיר: "ראיתי את עמית נופל, הסטתי את הקנה לעבר הגג וראיתי דמות". מכתב האישום עולה כי משקל האבן היה כ-10 ק"ג, והיא פגעה בלוחם וגרמה למותו.
3 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל
עמית בן יגאל
עמית בן יגאל
"כשירדתי מהגג הביתה שמעתי קולות ירי, וכדורים פגעו בחלון המטבח שלי", סיפר אבו־בכר. "נכנסתי לחדר ועשיתי את עצמי ישן, ידעתי שהצבא יגיע. אחרי כמה זמן דפקו בדלת. אשתי פתחה והחיילים נכנסו והתחילו לחפש. אחרי שלא מצאו כלום עזבו. חיכיתי קצת וירדתי למטה. ראיתי דם על הכביש וגם את החלקים של הבלוק, והבנתי שפגעתי בחייל. אספתי את הרסיסים של הבלוק וזרקתי בצד הכביש ליד העצים".
לאחר מכן חזר לביתו, וכמה שעות לאחר מכן נעצר. כתב האישום, שהוגש נגדו ביולי האחרון, מייחס לו הריגה בכוונה תחילה, עבירה המקבילה לרצח במשפט הישראלי.
בדיון שהתקיים אתמול (שני) בבית המשפט הצבאי בסאלם טענו עורכי דינו של אבו בכר כי נפלו פגמים קשים בחקירה. בין היתר נחשף כי בזמן האירוע הפלסטינים תושבי הבניין הקליטו את ההתרחשויות בהם נשמעים החיילים, חבריו של עמית, טוענים כי נזרקו עליהם אבנים ולא אבן אחת כפי הנטען בכתב האישום.
3 צפייה בגלריה
שרטוט  בכתב ידו של המחבל שזרק אבן על עמית בן יגאל ז"ל
שרטוט  בכתב ידו של המחבל שזרק אבן על עמית בן יגאל ז"ל
שרטוט בכתב ידו של המחבל
3 צפייה בגלריה
 הפגנה נגד פסיקת בג"ץ לא להרוס את בית המחבל בקיץ
 הפגנה נגד פסיקת בג"ץ לא להרוס את בית המחבל בקיץ
הפגנה נגד פסיקת בג"ץ לא להרוס את בית המחבל בקיץ
(צילום: מוטי קמחי)
בנוסף נסמכים עורכי הדין על עדות של אחד הלוחמים שהיה ליד עמית בזמן שספג את המכה. "ראיתי את עמית נופל ומיד החזרתי את הקנה לגג עם הפנס וראיתי דמות לבושה בחולצה אדומה על הגג הולכת לאחור", ציין אחד הלוחמים בעדותו. אך המחבל לא לבש חולצה אדומה אלא לבנה. אנשי הפרקליטות אמרו כי על הגג היה גם שטיח אדום, וכי הלוחם העיד כי היה מבולבל וראה את שתיאר לשבריר שנייה וייתכן כי טעה.
עורכי דינו של המחבל הסתמכו על עדות של לוחם נוסף וטענו כי זו מוכיחה כי נזרקו עוד אבנים בזמן האירוע. "בזמן ההליכה ולפני שעמית נפגע שמעתי רעש מכיוון השיחים והבנתי שזו זריקה של אבן", סיפר אותו לוחם. "אחרי כמה שניות שמעתי רחש של פגיעה של חפץ במישהו הסתובבתי וראיתי את עמית על הרצפה. רצתי לכיוונו ואז מישהו גרר אותו קדימה כדי שהרופא יטפל בו".
עו"ד חאלד ורסלאן מחאג'נה המייצגים את נזמי אבו בכר אמרו: "במסגרת הדיון העלינו ספקות רבות לעניין אחריותו של הנאשם לפגיעה בחייל. על פי עדויות החיילים והקצינים שהיו נוכחים בעת האירוע, היו זריקות אבנים נוספות חוץ מהאבן שפגעה בחייל. בשל הספק הרב והקשיים הראייתיים בתיק העלינו בפני בית המשפט ביקשנו להורות על שחרורו ממעצרו בתנאים".