1 צפייה בגלריה
צילום ארכיון
צילום ארכיון
צילום ארכיון
(צילום: רויטרס)
חייל צה"ל שנפצע הלילה בתרגיל בבקעת הירדן נפגע מירי תועה של לוחם אחר שהיה לידו. כך נמסר מדובר צה"ל אחר הצהריים (שני) בעקבות תחקור ראשוני של התקרית. הלוחם מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה עין כרם.
התאונה התרחשה במהלך תרגיל לילה באש חיה. הלוחם נפצע מהירי וקיבל טיפול רפואי במקום מהצוות הרפואי של היחידה. לאחר מכן הוא פונה לבית חולים במסוק.
בעקבות המקרה החליט מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יובל גז, על עוצר אימונים באש חיה ביחידה שבה נערך התרגיל, עד לסיום התחקיר הפיקודי.
במקביל נמשך תחקור האירוע. בצה"ל בודקים אם באימון הלילה הייתה חריגה בירי מגבולות הגזרה שנקבעו, או האם בוצע ירי מהעומק במהלך הסתערות - אלמנט שנאסר בתרגילים בשנים האחרונות.
המקרה מתרחש כחודשיים אחרי תקרית קטלנית אחרת בבקעת הירדן, שבה נורה למוות לוחם הנח"ל יונתן גרנות מירי חברו במחנה תבץ. הלוחם שירה, סמ"ר מ', הואשם בעבירה של המתה בקלות דעת, המקבילה להריגה. לפי כתב האישום סמ"ר מ' הרים נשק "רוגר", לחץ על ההדק ופלט כדור לכיוון גבעה במרחק כ-60 מטר שעליה עמד גרנות. גרנות נפצע באורח אנוש ומת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם. סמ"ר מ' הודה כי הרים את הנשק אך מכחיש כי לחץ על ההדק.
בקיץ האחרון קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף נפצע באורח קשה מירי של קצין אחר במהלך אימון בבסיס צאלים בדרום הארץ. הקצין, בשנות ה-40 לחייו ששימש כמדריך בקורס מ"פים-מג"דים, נפצע בפלג גופו העליון. בתחקיר התברר כי הוא נפצע במהלך הסתערות של החניכים בקורס, כשהיה בעמדה קדמית לעומת יתר החיילים.