אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון פתחה בחקירה אחרי שמרצה בכירה להיסטוריה הודתה שהתחזתה לאישה שחורה במשך כל הקריירה האקדמית שלה. אתמול מסרה האוניברסיטה שד"ר ג'סיקה קרוג לא תלמד בסמסטר הקרוב.
בווידוי בבלוג באתר Medium כתבה ד"ר קרוג שהיא לא אישה שחורה, אלא יהודייה לבנה מקנזס סיטי. היא חשפה שבמשך רוב חייה הבוגרים היא חיה תחת כמה "זהויות שחורות", והדגישה שלא הייתה לה זכות לעשות זאת: תחילה הציגה את עצמה כשחורה ממוצא צפון-אפריקאי, בהמשך כשחורה אפרו-אמריקאית ולבסוף כשחורה מהברונקס ממוצא קריבי.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב פרופסור ג'סיקה קרוג התחזתה לאישה שחורה
ארה"ב פרופסור ג'סיקה קרוג התחזתה לאישה שחורה
ג'סיקה קרוג. "שיקרתי בכל נשימה"
"במשך רוב חיי הבוגרים כל צעד שעשיתי, וכל מערכת יחסים שהייתה לי, נשענה על קרקע רעילה של שקרים. בניתי את חיי בשקר אנטי-שחור, ושיקרתי בכל נשימה", כתבה קרוג בווידוי בבלוג. סטודנטים שקרוג לימדה סיפרו על חוסר עקביות בגרסאותיה בנוגע למוצא שלה.
קרוג, שמתמחה בלימודי אפריקה, כתבה שההתחזות שלה היא "תמצית האלימות, הגניבה והניכוס בשלל הדרכים שבהן אנשים לא שחורים ממשיכים להשתמש כדי לנצל זהויות ותרבויות שחורות". היא אף הגדירה את עצמה כ"עלוקה תרבותית".
2 צפייה בגלריה
רייצ'ל דולזאל דולזל מנהיגת שחורים התברר שהיא לבנה
רייצ'ל דולזאל דולזל מנהיגת שחורים התברר שהיא לבנה
ב-2015: פעילת השחורים רייצ'ל דוליזאל נחשפה כלבנה
בהצהרה של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בבירת ארה"ב נאמר כי "ד"ר קרוג לא תלמד את השיעורים שלה בסמסטר הזה, בשעה שהאוניברסיטה בוחנת את המקרה. אנחנו רוצים להכיר בכאב שהמצב הזה גרם לרבים בקהילה שלנו".
תופעת הניכוס התרבותי הופכת עם השנים לטאבו בארה"ב, במיוחד בקהילות פרוגרסיביות ובאקדמיה. סיפורה של קרוג הזכיר לאמריקנים את המקרה של רייצ'ל דוליזאל, פעילה בולטת למען זכויות השחורים בארה"ב. במשך 20 שנה היא הציגה את עצמה כאישה שחורה, עד שהוריה חשפו שהיא לבנה. "אני יותר שחורה מלבנה", אמרה אז דוליזאל, שהתפטרה מתפקידה כראש ארגון השחורים NAACP בעיר ספוקיין שבמדינת וושינגטון.