כחודש לאחר האסון במירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם והביא לפציעתם של עשרות נוספים, נחקרו היום (ג') ארבעה חשודים באזהרה בלהב 433 בגין גרימת מוות ברשלנות. לפני כן עוכבו לחקירה שני מהנדסים שאישרו תוכניות הנדסיות במתחם קבר הרשב"י. המשטרה פשטה על בתיהם של השניים - אחד מהם שימש כמנהל בטיחות והשני כיועץ בטיחות.
החשודים הנוספים הם שני מנהלי ביטחון מהצפון שהעניקו שירותי אבטחה בהר ושניים נוספים, שעובדים בחברת אבטחה שמעניקה שירותים למרכז המקומות הקדושים - אחד מהם הוא הבעלים והחשוד השני הוא מנהל בכיר בחברה - נחקרו גם הם בגין אותו חשד. במהלך החקירה נתפסו מסמכים ובסופה הם שוחררו בתנאים מגבילים.
5 צפייה בגלריה
פינוי פצועים בית חולים רמב"ם
פינוי פצועים בית חולים רמב"ם
פינוי פצועים מהאסון במירון
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
זק"א מפנים את הגופות
זק"א מפנים את הגופות
זק"א מפנים את גופות הרוגי האסון
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מקום הנפילה בו קרה האסון בהר מירון
מקום הנפילה בו קרה האסון בהר מירון
המקום שבו קרה האסון
(צילום: משה מזרחי)
5 צפייה בגלריה
דקות לפני האסון הכבד
דקות לפני האסון הכבד
דקות לפני האסון הכבד
(צילום: רויטרס)
נזכיר כי בתחילת החודש הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי החליט שהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשטרה יחקרו את האסון במירון יחד - וגם לחוד.
5 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
היועמ"ש אביחי מנדלבליט
(צילום: דנה קופל)
היועמ"ש גיבש "חקירת ענק" לאסון הערכה היא שהיועמ"ש המתין כמה ימים כדי לראות אם הממשלה ממנה ועדת חקירה בעצמה, ואולם בשל החשש לשיבוש מהלכי חקירה, תיאום עדויות וחומרת האסון הוא החליט להתחיל בחקירה רחבה.
"שני צוותי החקירה יעבדו באופן משתף ומתואם לצורך חקירת האירוע, תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשתפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית", מסר היועמ"ש.
מנדלבליט הוסיף כי המשנה לפרקליט המדינה יפקח על צוות החקירה המשתף. "כל שאלה שתתעורר לגבי הפעילות המשותפת תובא להכרעת גורמי מקצוע בכירים בפרקליטות המדינה", ציין היועץ. בין הסייגים שנקבעו לעבודת הצוות המשתף: רק חוקרי מח"ש יגבו הודעה משוטרים, והצוות המשטרתי לא ייחשף לשאלת חקירת שוטר כחשוד ולא יהיה מעורב בכך כלל.
"קשה להפריז בחומרת האסון שאירע בהר מירון, ועל כן יש לעשות כל שניתן כדי לחתור לגילוי האמת באמצעות חקירה אפקטיבית ויעילה", מסר היועץ בהודעתו. "הטלת מלאכת החקירה של האירוע על משטרת ישראל או על מח"ש, כל גוף לעצמו, וכן חקירת האירוע על ידי שני הגופים בנפרד, מקשה על מיצוי החקירה, ואף עשויה להביא לתקלות שיפגעו בחקר האמת".